یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 69874

حجم كار آرایشگرها در ماه اسفند چندبرابر می‌شود و به همان نسبت هم سلامتشان به خطر می‌افتد.

سلامت به شیوه آرایشگرها
سلامت نیوز : با نزدیك شدن به عید نوروز همه دوست دارند تغییر كنند و تغییرات ظاهری مهم‌ترین آنها است؛ بویژه خانم‌ها كه از چند هفته مانده به عید از آرایشگاه‌ها وقت می‌گیرند تا سال جدید را با چهره‌ای متفاوت آغاز كنند.به همین دلیل حجم كار آرایشگرها در ماه اسفند چندبرابر می‌شود و به همان نسبت هم سلامتشان به خطر می‌افتد.

حساسیت‌های پوستی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ بیماری‌های پوستی بویژه آلرژی یكی از مهم‌ترین مشكلاتی است كه بین خانم‌های آرایشگر شایع است. البته ممكن است یك خانم آرایشگر برای مدت طولانی به‌مواد آرایشی، رنگ مو، اسپری مو، مواد فر و بی‌رنگ‌كننده‌ها حساسیت نشان ندهد، ولی علائم آلرژی به صورت ناگهانی بروز كند.

در چنین شرایطی فرد باید تحت نظر متخصص پوست قرار بگیرد و دوره درمانی را طی كند. در این میان یكی از بهترین روش‌های پیشگیری از حساسیت پوستی آرایشگرها استفاده از دستكش است، اما دستكش به تنهایی كافی نیست و باید از ماسك هم استفاده شود.

آسم و سینوزیت

حالت‌دهنده‌های مو و موادی كه برای رنگ و فر كردن مو به كار می‌رود، حاوی تركیب‌هایی است كه در هوا پخش می‌شود و برای افرادی كه زمینه‌ای از آسم دارند، خطرناك است.همچنین مواد شیمیایی‌ كه آرایشگرها با آن تماس دارد، علاوه بر پوست صورت و دست‌ها روی پلك‌ها و مجاری فوقانی تنفسی اثر می‌گذارد كه این مشكل به‌صورت سینوزیت و آبریزش مزمن بینی بروز می‌كند.

واریس در كمین آرایشگرها

ایستادن‌های مداوم، روی عروق پا تاثیر می‌گذارد و باعث بروز واریس می‌شود بنابراین آرایشگران باید بیشتر كارهایشان را در وضع نشسته انجام دهند.

در عین حال، ایستادن‌ و نشستن‌های طولانی‌مدت بخصوص در یك وضع باعث می‌شود گردن برای طولانی‌مدت در یك حالت قراربگیرد و به مرور زمان فرد دچار آرتروز گردن، قوس كمر، گردن‌درد و سردردهای مزمن ‌شود بنابراین خانم‌های آرایشگر هنگام ایستادن‌های طولانی‌مدت باید یكی از پاهایشان را روی یك چهارپایه كوتاه بگذارند و هر نیم ساعت‌یك‌بار هم به كمك ورزش‌های كششی به بدنشان استراحت دهند تا سلامتشان به خطر نیفتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha