یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 69894
سلامت نیوز : محسن زهرایی در گفت و گو با پانا، در خصوص وضعیت واکسن آنفولانزا در آستانه نوروز، اظهار کرد: در حال حاضر نیز و در طی ماه‌های آتی از نظر تامین واکسن کمبودی نداریم و این امر یکی از نقاط قوت برنامه‌های وزارت به شمار می رود.

وی ادامه داد: در سال گذشته و سال جاری در مراکز ارائه خدمات واکسیناسیون، خانه‌های بهداشت و مرکز بهداشتی کمبود واکسنی نداشتیم و این مساله به خوبی مدیریت شد.
رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت تصریح کرد: یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت  ارتقای کیفیت نگهداری واکسن و افزایش پوشش واکسیناسیون است و در این راستا امیدواریم برنامه‌های وزارت بهداشت برنامه ریزی شده به جلو برود و همچنین قرار است به همین منظور نشست‌های آموزشی برگزار شود.

وی به سیاست‌های وزارت بهداشت در راستای ارتقای کیفیت نگهداری واکسن و افزایش پوشش واکسیناسیون در کشور اشاره کرد و گفت: تدوین بسته آموزشی برای کارشناسانی که مسئولیت حفظ کیفیت نگهداری و توزیع واکسن در سطح دانشگاه های علوم پزشکی برعهده دارند نیز کاری ارزشمند است.

زهرایی در مورد نظارت بر نگهداری واکسن آنفلولانزا در سطح داروخانه‌های کشور گفت: این واکسن هر ساله از طریق بخش خصوصی وارد می‌شود تا بر حسب نیازهای جامعه مورد هدف، استفاده شود.

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت ادامه داد: با هماهنگی سازمان غذا و دارو و ابلاغ این سازمان به دانشگاه‌های علوم پزشکی، معاونت دارو و غذا دانشگاه‌های کشور مسئولیت نظارت بر حسن اجرای نگهداری از واکسن آنفلوآنزا را بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: هر داروخانه‌ای که می خواهد واکسنی را مانند واکسن آنفلوآنزا بفروشد باید در زنجیره سرد و در شرایط مناسب واکسن را نگهداری کند و از سوی دیگر معاونت غذا و داروی دانشگاه ها هم بر حسن اجرای این مساله نظارت می کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha