یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 69900
سلامت نیوز : سوپروایزر آموزشی بیمارستان فوق تخصصی پوست رازی گفت: زنان هنگام خانه تکانی برای پیشگیری از تحریک پوست از کرمهای مراقبتی استفاده کنند و در عین حال همواره باید نوشیدن مایعات فراوان و روغنهایی مثل روغن زیتون را برای شادابی پوست مد نظر داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری ؛ رقیه عابدی گیلاوندانی، با بیان اینکه نگهداری آب در استراتئوم کورنئوم وابسته به دو گروه بزرگ از مواد است، اظهار کرد: در سالهای اخیر مطالعات و تحقیقات متعدد انجام شده بیانگر وقوع پروسه‌های بیوشیمیایی متفاوتی در لایه استراتئوم کورنئوم پوست است و اکنون کاملاً مشخص شده است که در بسیاری از این پروسه‌ها آب نقشی بسیار مهم را ایفا می‌کند وخوب آبدار بودن یا هیدریشن خوب پوست برای انجام این پروسه‌های حیاتی در سلامت و زیبایی پوست بسیار مهم است.

وی گفت: حضور عوامل هیگروسکوپیک یا جاذب الرطوبه طبیعی که در داخل کورنئوسایت‌ها وجود دارد و به آن‌ها NMF یا Natural Moisturizing Factor گفته می‌شود و چربی‌های اینتراسلولار استراتئوم کورنئوم که ایجاد کننده سد دفاعی در برابر از دست رفتن آب از میان اپی درم یاTtransEpidermal Water Loss (TEWL) هستند. از جمله این عوامل هستند.

وی با توصیه به زنان خانه‌دار در ایام خانه تکانی گفت: زنان برای پیشگیری از تحریک پوستی، به طور مکرر از محصولات مراقبت پوستی در طی زمان کاری استفاده کنید. از استفاده از آب داغ برای شست و شوی دست‌ها بپرهیزید.

سوپروایزر آموزشی بیمارستان فوق تخصصی پوست رازی افزود: هر چه مایعات زیاد‌تر بنوشید پوست با طراوت‌تر می‌شود و باعث می‌شود سموم بدن توسط کلیه‌ها دفع شود.

وی گفت: با قرار دادن روغنهای مایع در رژیم غذایی روزانه نیز پوست را می‌توان با نشاط و براق کرد، روغنهای مایع مثل روغن زیتون و روغن ماهی بسیار مفید و لازم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha