یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 69905

با ورود مواد اولیه تولید داروهای بیهوشی و ترخیص آنها از گمرک، کمبود داروی بیهوشی در کشور رفع و وقفه کمبود این دارو در کشور جبران می‌شود.

کمبود داروی بیهوشی رفع شد

سلامت نیوز : محمدرضا شانه‌ساز با بیان اینکه تولید داروهای کمک بیهوشی (شل کننده های عضلانی) به دلیل وقفه در واردات مواد اولیه در مقطعی کوتاهی متوقف شد، افزود: هم اکنون مواد اولیه این داروها از گمرک ترخیص شده و تولید آغاز شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت ؛ وی گفت: برای جبران وقفه‌ای که پیش آمده بود، هفته گذشته این دارو را به صورت فوریتی وارد کردیم.

شانه ساز با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی افزود: این هفته نیز بیش از یکصد هزار «آتروکوری یوم» وارد کردیم که به زودی توزیع می شود.

معاون داروی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: شرکت های توزیع دارو تعطیل نیست و دارو را به دانشگاه های علوم پزشکی می رسانند.

شانه ساز افزود: تولید داخلی این دارو هم اکنون آغاز شده است و پس از نظارت های کیفیتی به زودی وارد بازار می شود.

وی گفت: به محض آنکه تولید داخلی وارد بازار شود معضلی در خصوص این دارو نخواهیم داشت.

شانه ساز با اشاره به واردات و توزیع این دارو افزود: این هفته مشکلمان از هفته گذشته کمتر خواهد بود و در این خصوص نگرانی وجود ندارد.

معاون داروی سازمان غذا و دارو گفت: به لحاظ محدودیتی که در خصوص این دارو وجود داشت، هفته گذشته از دانشگاه های علوم پزشکی خواستیم که در مصرف آنها با حساسیت عمل کنند.

شانه ساز در خصوص علت بروز این مشکل افزود: ماده اولیه این دارو وارد شده، در گمرک مانده و منتظر تخصیص ارز بود که این مسئله هفته گذشته حل و ماده اولیه تحویل کارخانه داروسازی شد.

معاون داروی سازمان غذا و دارو گفت: از امروز هم تولید این دارو آغاز است و کارخانه تولید کننده دارو نیز به صورت شبانه روزی کار می کند و از هفته آینده این دارو به بیمارستان ها می‌رسد.

وی گفت: در بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی از هفته‌های قبل توصیه شده بود که نمونه‌های مشابه و انواع دیگر دارو جایگزین شود که در برخی از دانشگاه‌ها که این توصیه را جدی گرفته بودند، مشکل کمتری داشتیم و در برخی از دانشگاه‌ها که توجه کمتری به این توصیه شده بود، مشکل جدی تر بروز کرده بود.

معاون داروی سازمان غذا و دارو افزود: تعطیلات نوروز دانشگاهها و بیمارستانها را نگران کرده بود که ممکن است شرکتهای تولید دارو در این ایام فعالیت نکنند اما شرکتهای توزیعی و وارداتی دارو به فعالیت به صورت شبانه روزی در ایام تعطیلات نوروز ادامه خواهند داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha