سلامت نیوز :  سردار موسی امیری جانشین پلیس راهور ناجا صبح امروز در مراسم افتتاح طرح سلامت رانندگان در جمع خبرنگاران گفت: در قانون جدید 171 مورد قانونی در نظر گرفته شده است که یکی از این موارد قانون برخورد با رانندگان متخلف در زمینه مصرف مواد مخدر، مصرف الکل و مواد روانگردان است که بیشترین جریمه برای این تخلفات در نظر گرفته شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سردار امیری در ادامه گفت: با توجه به اهمیت این نوع تخلف و برخورد قاطع پلیس راهنمایی و رانندگی با این مورد از امسال خودروهای ویژه تست سلامت به نقاط مختلف کشور در طرح نوروزی 92 اعزام خواهد شد که در این خودروها دو نوع تست از رانندگان گرفته می‌شود.

وی افزود: دو نوع تست مواد مخدر و الکل در این خودروها از رانندگانی که رفتار پرخطر داشته باشند و چندین تخلف را در هنگام رانندگی مرتکب شده باشند و یا از طریق چهره‌زنی مأموران پلیس به آنها مشکوک شده باشند گرفته می‌شود و کسانی که مواد مخدر و یا الکل و مواد روانگردان در حین رانندگی مصرف کرده باشند طبق قانون مبلغ 200 هزار تومان جریمه می‌شوند.

وی تصریح کرد: همچنین این رانندگان 6 ماه گواهینامه‌شان ضبط شده و معرفی به مراجع قضایی می‌شوند و در بخش نمرات منفی خودروهای شخصی 10 نمره منفی و خودروهای عمومی 20 نمره منفی کسب می‌کنند.

جانشین پلیس راهور ناجا گفت: در تمام نقاط دنیا بررسی‌ها نشان می‌دهد که یک راننده مست با 75 کیلومتر در ساعت سرعت 11 برابر امکان تصادف بیشتری نسبت به یک راننده در شرایط عادی در سلامت کامل دارد که این موضوع جای برخورد بیشتری را دارد.

وی در ادامه گفت: از سالهای پیش نیز تست سلامت از رانندگان گرفته می‌شد و  از 34 هزار راننده ناوگان حمل و نقل عمومی در امسال تست سلامت گرفته شده که تنها 5.7 درصد مثبت بوده که این افراد با اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار امیری گفت: در نوروز امسال 37 درصد از واژگونی‌ اتوبوس‌ها به علت خواب‌آلودگی راننده بوده که در بخش خواب‌آلودگی بسیاری از موارد مربوط به مصرف مواد مخدر می‌شده است که امسال با اعزام این خودروها و همچنین تجهیز استان‌ها و پاسگاه‌های پلیس راه به بیش از 200 دستگاه تست مواد مخدر و همچنین امضای تفاهمنامه با وزارت بهداشت و درمان و واحدهای بهداری مستقر در سطح کشور تست pLC در صورت لزوم از رانندگان متخلف گرفته می‌شود.

سردار امیری در پایان از رانندگان بخش عمومی خواست با توجه به وظیفه ملی و عاطفی و عمومی که این رانندگان نسبت به جان و اموال مردم دارند نسبت به عدم مصرف مواد مخدر توجه بیشتری داشته باشند و تأکید کرد اگر راننده‌ای محرز شود که مواد مخدر و یا الکل مصرف کرده حتما اعمال قانون می‌شود و دفترچه کار او باطل و دیگر اجازه فعالیت در حوزه حمل و نقل عمومی به او داده نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha