سلامت نیوز : محمد طالبیان در گفت‌وگو با فارس، در مورد اقدامات اورژانس کشور در چهارشنبه آخر سال افزود: ظرف 48 ساعت گذشته اقداماتی که اورژانس در زمینه پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری باید انجام دهد را در نظر گرفته و تمام امکانات را بسیج کرده است.

وی ادامه داد: در همین زمینه آمبولانس‌ها در مناطق پر تراکم و حادثه خیز شهر مستقر می‌شوند.همچنین اتوبوس آمبولانس‌ها نیز قبل از چهارشنبه پایان سال و در مسیرهای شناسایی شده که هرسال دچار بار ترافیکی، شلوغی و حادثه می شوند اعزام می‌شوند.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: 52 اتوبوس آمبولانس در سطح کشور وجود دارد که همه آنها برای پیشگیری از وقوع حوادث چهارشنبه سوری بسیج شده‌اند.

طالبیان گفت: چند دستگاه موتور آمبولانس نیز برای انجام درمان‌های سرپایی در مسیرهای شناسایی شده و پر تردد مستقر شده‌اند.

وی تصریح کرد: امسال نیروهای اورژانس را به نحوی هماهنگ کرده‌ایم که بیشتر در مناطق حضور داشته باشند و در این زمینه با بیمارستانها و مراکز درمانی از جمله بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری هماهنگی های لازم برای اعزام بیماران انجام شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور گفت: امسال با دیگر مراکز اورژانس بیمارستانی هماهنگ شده تا در هر مرکز پزشک متخصص اورژانس و متخصص مقیم در این مدت حضور دائم داشته باشند.

طالبیان در مورد برنامه‌های جدید خود در اورژانس کشور گفت: با همکاران اورژانس کشور موقعیت پایه را بررسی کرده‌ایم و باید برخی از مسائل بازنگری شوند.

وی افزود: هنوز زود است که در مورد جزئیات برنامه‌ها و بازنگری صحبت کنیم اما می‌دانیم که در زمینه تجهیزات و نیروی انسانی اورژانس قدری عقب هستیم.

طالبیان گفت: مسئولان قبلی اورژانس اقدامات مناسبی داشته‌اند و باید زمانی را برای پیگیری فعالیتهای آنها صرف کنیم و البته مشکلاتی نیز وجود دارد که باید سعی کنیم آنها را برطرف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha