سلامت نیوز : عوض حیدرپور نماینده شهرضا در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه بهداشت و درمان،‌گفت: تعدادی از دوستان به من مراجعه کردند که نمی‌خواهد مخالفت کنی، در عمر باقیمانده دولت اگر کسی آمد و خواست قبول کند باید دستش را هم ببوسیم. من هم موافقم اما اول باید صلاحیت عمومی را بررسی کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: اگر صلاحیت عمومی جواب داد برای چند ماه آخر دولت به او رای می‌دهیم اما اگر بنا باشد کسی که اهلیت کار در وزارتخانه را نداشته باشد، صلاح نیست حتی برای یک روز هم به او رای دهیم.

حیدرپور ادامه داد: رئیس‌جمهور اعلام کردند که وزیر پیشنهادی اهل پژوهش است؛ اما ما حتی یک مقاله پژوهشی از وی ندیدیم. همه وزرای قبلی ما دانشیار و استاد تمام بودند.

وی با بیان اینکه طریقت منفرد از اول مجلس هفتم به کمیسیون‌ها می‌آمد، گفت: مطالبات مردم، خواست مقام معظم رهبری و آنچه که وظیفه وزارت بهداشت و درمان است، مشخص است. اما همیشه همه اظهار نظرهای وزیر پیشنهادی ناشی از این بود که خواسته‌های خودش را تعمیم دهد و بقبولاند که این خواسته‌ها منطبق بر سیاست‌ها و اصول کلی مورد نیاز مردم و مطالبات مقام معظم رهبری نبوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: در طول این سال‌ها که او در کمیسیون‌ها می‌آمد نظراتش منطبق بر خواست خدا نبوده و عمل نکرده. رفتارهای او عمدتا در جهت حب نفس و تامین نظرهای خودش بوده و کاری به بهبود وضع بهداشتی نداشته است.

حیدرپور افزود: طریقت منفرد هیچ گاه کلان نگری مورد نیاز بخش سلامت را نداشته است. هر فردی که می‌خواهد مسئول شود باید مصلحت‌های عمومی را داشته باشد.

وی ادامه داد: چگونه برای اینکه چند ماه به پایان دولت مانده است مصلحت اندیشی کنیم و به فردی که صلاحیت‌های لازم برای تصدی وزارتخانه را ندارد، رای بدهیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی فاقد رفتارهای عقلی و اندیشه‌های صحیح برای اداره وزارت بهداشت و درمان است. حرف‌ها، شعارها و عزل و نصب‌هایی که در طول دوره سرپرستی‌اش بوده نشان می‌دهد که او صلاحیت لازم را ندارد و من از دوستان خواهش می‌کنم مصلحت اندیشی نکنند وزارتخانه بی‌صاحب نمی‌ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha