یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 69915

سلامت نیوز : حسن تأمینی لیچایی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با انتخاب محمد‌حسن طریقت منفرد وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با توجه به اینکه می‌دانیم زحمات بسیار زیادی در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشیده شده است، حیف دیدم که نیایم و نکاتی را با توجه به اینکه می‌دانم وزیری که حتی یک روز در دانشگاه و یا معاون وزیر نبوده، معرفی شده، مطرح نکنم و بخواهیم زحماتی که کشیده شده بر باد برود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: مخالفت بنده غرض شخصی نیست و تنها احساس تکلیف کردم که بیاناتی را ارائه کنم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سلامت محور همه چیز حتی عروج انسان است، خاطرنشان کرد: بدانید که امروز در مورد  مسئله بسیار مهمی تصمیم‌گیری می‌کنیم و باید با حساسیت بیشتری به این مسئله نگاه شود.

تأمینی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید کاری کنیم که وقتی فردی بیمار می‌شود جز رنج درد، رنج دیگری نداشته باشد و اگر قانون اجرا شود همه مشکلات حل می‌شود.

نماینده رشت با بیان اینکه رئیس جمهور در جلسه امروز گفت که مردم سختی‌های زیادی را در بخش سلامت متحمل می‌شوند، تصریح کرد: خود آقای رئیس جمهور 2 سال پیش از تریبون مجلس اعلام کرد که ما پزشک خانواده را تا سال بعد در همه کشور اجرایی می‌کنیم، پس چرا اجرایی نشد؟ همچنین دکتر طریقت  هفته پیش در یکی از شبکه‌های صدا و سیما اعلام کرد که این طرح تاکنون اجرایی نشده، در حالی که کارهایی در این راستا انجام شده بود.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده باید اجرایی شود، ادامه داد: وزارت بهداشت چه اندازه اختیارات دارد، در بند ب ماده 38 برنامه پنجم توسعه اعلام شده که وزارت بهداشت به عنوان سیاست‌گذار و ناظر عالی سلامت در کشور باشد، در حالی که واقعیت اینگونه نیست.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: همچنین در بند (ب) ماده 37 قانون برنامه توسعه اعلام شده که به اورژانس‌ها، پایگاه‌های امداد هوایی، پایگاه امداد موتوری و پایگاه امداد دریای توجه شود، در حالی که همین دیروز شاهد بودم که پرسنل یکی از اورژانس‌ها که تا حقوقشان را دریافت نکرده‌ بودن دست به تجمع نسبی زده بودند، چه کسی باید پاسخگو باشد اگر ما شرایط را فراهم نکنیم، قطعا با مشکل مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به حضور دکتر طریقت منفرد به کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد: خود آقای دکتر طریقت منفرد در کمیسیون بهداشت اعلام کرد که واقعا نمی‌تواند در این مدت کاری انجام دهد و معتقدم که از همین الآن که می‌گویید نمی‌شود کاری کرد، اگر می‌خواهید آثار و باقیات بگذارید همین الأن استعفا خود را به هیئت رئیسه اعلام کنید.

تأمینی ادامه داد: شما باید با رئیس‌ جمهور تعیین تکلیف می‌کردید که آقای رئیس ‌جمهور من چگونه می‌توانم وزارتخانه را اداره کنم در حالی که امروز 26 اسفند است و ما هنوز نمی‌توانیم حقوق بدهیم.

وی با بیان اینکه امروز مشکلات داروی کشور خود یک مثنوی است، بیان داشت: چگونه می‌خواهید امروز از مردم حمایت کنید، چگونه می‌توانیم کسب جایگاه نخست سلامت آحاد مردم در منطقه تا سال 1404 باشیم در حالی که نمی‌توانیم حقوق بدهیم، طرح پزشک خانواده نیمه‌ مانده مشکلات بیمه نیز تجمیع شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه از دکتر طریقت تقاضا دارم که از پشت تریبون مجلس قول ندهد، گفت: واقعا چگونه می‌توان این مشکلات را حل کرد، آیا قولی از رئیس‌ جمهور گرفته‌اید که مشکل را حل کنید.

تأمینی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان فردی که بیش از دو دهه در وزارت بهداشت خدمت کردم، معتقدم که با این شرایط و با این وزیر نمی‌توان به چشم‌انداز روشن رسید و در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد و با توجه به ارادتی که به شخص آقای طریقت منفرد و رئیس‌ جمهور دارم می‌خواهم که تجدید‌نظری در این ارتباط صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha