سلامت نیوز :  محمدحسن طریقت منفرد در حاشیه هفتادوششمین نشست شورای آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پاسخ به خبرنگار فارس افزود: تعرفه‌های درمانی هر سال در دنیا بازنگری می‌شود تا تعادل را از نظر ارزش نسبی ایجاد کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: در کشور ما متأسفانه 30 سال است که تعرفه‌ها بازنگری نشده و عدم تعادل را در ارزش نسبی ایجاد کرده است به همین دلیل آخرین کتاب در مورد تعرفه‌ها را دریافت کرده‌ایم و بر روی آن اصلاحاتی انجام گرفته تا در بیمارستان‌های پایلوت اجرا شود.

سرپرست وزارت بهداشت گفت: در بیمارستان‌هایی که متخصصان داوطلب تمام وقت دارند این تعرفه‌ها و اصلاحات انجام گرفته تقویت می‌شوند همچنین در استانهای پایلوت پزشک خانواده نیز اجرا خواهد شد.

طریقت منفرد به سوال دیگر فارس مبنی بر نامناسب بودن تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها تصریح کرد: بسیاری از تجویزهایی که در انجام سی‌تی‌اسکن و آنژیو انجام و مصرف می‌شود به دلیل نداشتن راهنمای بالینی می‌تواند نباشد و در مقابل با معاینه دقیق حذف شود.

وی گفت: مصرف دارو و انجام آزمایش در کشور بیش از استانداردهاست و به همین دلیل راهنمای طبابت بالینی در حال تدوین است تا در بیمارستان‌ها اجرا شود.

سرپرست وزارت بهداشت در مورد کمبود داروی بیهوشی نیز گفت: ما بالاخره به دلایل مشکلات ارزی و تحریم‌هایی که ایجاد شد نارسایی را در تمام اقلام دارویی داشته‌ایم اما قابل جایگزینی هستند.

وی تصریح کرد: اما متأسفانه برخی افراد در این شرایط جنجال ایجاد می‌کنند در حالی که ممکن است از 3 هزار و 500 قلم دارو 50 قلم به موقع نرسد و می‌شود به راحتی آنها را جایگزین کرد.

طریقت منفرد گفت: در برخی بیمارستان‌ها که با کمبود دارو مواجه‌ایم ظرف چند روز آینده داروهای در راه مانده ترخیص و جایگزین می‌شود.

وی گفت: همان طور که در 10 سال گذشته همان داروهایی که هم اکنون در بازار موجود نیست را قبلاً نیز نداشتیم و به راحتی مشکل بیماران را حل می‌کردیم الان نیز می‌توانیم این داروها را جایگزین کنیم.

سرپرست وزارت بهداشت در مورد برکناری رئیس اورژانس کشور نیز گفت: من نگفته‌ام که رئیس اورژانس کشور استعفا دهد بلکه باید دلیل این امر را از مدیرش بپرسید که حتماً دلیلی داشته است اما باید گفت که این میزها همیشگی نیست و باید بچرخد تا موقع ما نیز بشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha