سلامت نیوز : طاها طاهری در بازدید از طرح جمع‌آوری معتادان بی‌خانمان در مشهد با تأکید بر ضرورت اجرای طرح‌های پاکسازی و برخورد قانونی با خرده‌فروشان و عرضه‌کنندگان مواد مخدر گفت: معتادان بی‌خانمان جمع‌آوری شده در این طرح، می‌بایست از یک تا ۳ ماه در مرکز درمانی و کاهش آسیب مورد تأیید شورا بستری و خدمات مناسب پزشکی، مددکاری و روانشناختی به آنها ارائه شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر ضرورت توانمندسازی بیماران پذیرش‌شده در این گونه مراکز، خاطر نشان کرد: در طول فرآیند درمان و بازتوانی سه ماهه، باید به صورت اصولی نسبت به توانمندسازی بیماران و چگونگی برقراری ارتباط مناسب و مستمر آنها با خانواده‌هایشان و بهبودی کامل و بازگشت آنها به جامعه اقدامات مناسبی انجام شود که در این خصوص برپایی برنامه‌های آموزشی 12 قدمی می‌تواند در فرایند بازتوانی و بهبودی بیماران بسیار مؤثر ‌باشد.

طاهری افزود: ایجاد کارگاه‌های مهارت‌آموزی و اشتغال برای بهبودیافتگان یکی از اهداف مهم ستاد مبارزه با مواد مخدر در این گونه طرح‌ها است که این گونه خدمات در محل نگهداری و درمان معتادان باید راه‌اندازی شود.

وی ضمن تأکید بر لزوم اجرای کامل و مستمر طرح‌های پاکسازی در محله‌های آسیب‌خیز، خواستار ایجاد مراکز خاص برای نگهداری و کاهش آسیب معتادان پرخطر و HIV مثبت شد تا با ارائه مناسب خدمات به این گونه افراد از گسترش بیماری‌های عفونی در بین معتادان و دیگر افراد جامعه پیشگیری شود.

طاهری در این استان خراسان رضوی از مرکز نگهداری و درمان وکاهش آسیب معتادان ویژه مردان و زنان استان ( ماده 16 ) و محله آسیب‌خیز و آلوده نوده که مورد پاکسازی قرار گرفته است، بازدید کرد.

همچنین طرح جمع‌آوری معتادان بی خانمان طی 2 مرحله در این استان اجرا شده و تعداد 900 نفر از معتادان جمع‌آوری و به مرکز درمانی تحویل داده شده‌اند که با تأکید قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر طرح پژوهشی با موضوع بررسی عوامل گرایش به اعتیاد آنان توسط این شورا انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha