سلامت نیوز :بهرام عین‌اللهی در هفتادوششمین نشست آموزش پزشکی تخصصی وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: عدالت آموزشی در شهرهای ما اتفاق نمی‌افتد و این خلاف اعتقادهای انقلابی ماست بنابراین ایجاد عدالت آموزشی از اولویت‌های ضروری معاونت آموزشی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: برخی رشته‌ها رشد مناسبی داشته و برخی دیگر رشد منفی، اما باید شرایطی را ایجاد کرد که هیچ بیماری مجبور نباشد به خارج از کشور برود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: در 4 عمل اصلی باید دقت بیشتری کنیم و در مناطقی که پزشک عمومی وجود دارد به این 4 عمل اصلی توجه بیشتری شود. 

وی ادامه داد: رشته‌های مصوب فراوانی معیوبی دارند و استانها از رشته‌های مناسب برخوردار نیستند به طوری که 70 درصد تراکم رشته‌ها در یک دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و سایر دانشگاه‌ها از آن محرومند.

عین‌اللهی گفت: نباید رشته‌های آموزشی پایتخت‌نشین شوند چرا که در هیچ کجای دنیا این مسئله وجود ندارد و باید امکانات رشد به همه دانشگاه‌ها داده شود. در رشد کیفی دچار مشکلات بسیاری هستیم و نیاز به اقدامات جدی وجود دارد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تأکید بر تدوین برنامه استراتژیک و شناسایی نکات ضعف گفت: در بیمارستان‌ها روزمرگی وجود دارد و همه افراد می‌خواهند فقط روزشان را سپری کنند در حالی که نکات تهدید و فرصت را باید بازبینی کنیم.

وی ادامه داد: خدمات درمانی در برخی بیمارستان‌ها فراموش شده است و اعضای هیئت علمی درصد کمی از وقت خود را به آموزش می‌پردازند همچنین جایگاه شورای آموزش پزشکی در بیمارستان‌های دولتی و آموزشی مطلوب نیست.

عین‌اللهی گفت: آنچه که انتظار داریم در بیمارستان‌های آموزشی نمی‌بینیم و در مقابل شاهد نارضایتی اساتید و مردم هستیم علی‌رغم اینکه بهترین نیروها را در اختیار داریم.

وی تصریح کرد: علاقه‌مند نبودن دستیاران از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود و این در حالی است که در زمینه ارزشیابی نیز دچار مشکل هستند ممکن است تخصص فردی خوب باشد اما سیستم اداری، به جای اینکه آموزشی باشد مالی دیده شده است.

وی از گسترش بی‌رویه بیمارستان‌ها، حضور ناکافی اعضای هیئت علمی و توزیع نامناسب منابع آموزشی انتقاد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha