یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: 69931

سلامت نیوز :  یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه در طول سفر باید اصول تغذیه‌ای، بهداشت و ایمنی مواد غذایی رعایت شود، گفت: استفاده از مواد غذایی سرد مانند سبزی‌های شسته و ضدعفونی شده، خیار و گوجه فرنگی، همچنین نان و ماست به جای غذاهای بین راهی می‌تواند سلامت افراد را تضمین کند.

دکتر کوروش جعفریان در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به اینکه در طول سفر باید اصول تغذیه‌ای، بهداشت و ایمنی مواد غذایی رعایت شود، افزود: مسافران نوروزی باید غذای مورد نیاز خود در طول مسیر را همراه خود ببرند، چون نمی‌توان به کیفیت غذای رستوران‌های بین راهی کاملا اعتماد کرد چرا که به علت حجم زیاد مشتری ممکن بهداشت اولیه رعایت نشود.

وی با بیان اینکه در غذاهای حاوی گوشت شانس آلودگی بیشتر است، گفت: استفاده از مواد غذایی سرد مانند سبزی‌های شسته و ضدعفونی شده، خیار و گوجه فرنگی، همچنین نان و ماست به جای غذاهای بین راهی می‌تواند سلامت افراد را تضمین کند.

دکتر جعفریان ادامه داد: افرادی که تمایل دارند از غذاهای گرم مانند کباب میل کنند بهتر است در جایی که می خواهند استراحت کنند غذای خود را تهیه کنند.

این متخصص تغذیه با تاکید بر این مطلب که افراد در سفر به جای چیبس و پفک از میوه و سبزیجات استفاده کنند، بیان کرد: تا حد امکان، افراد سوسیس و کالباس مصرف نکنند چرا که استفاده بیش از حد در مسافرت مشکلات فشار خون، کلیوی و ممکن است ذائقه فرد بعد از بازگشت از سفر تغییر دهد.

دکتر جعفریان بهترین نوشیدنی برای تأمین نیاز بدن به مایعات را آب دانست و توصیه کرد: مسافران آب معدنی و آب جوشیده در طول سفر استفاده کنند.

قرص ملاتونین تنظیم کننده خواب

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص جلوگیری از حالت تهوع پیشنهاد کرد: این گونه افراد حتما با معده خالی سفر را آغاز کنند و پیش از سفر مصرف ویتامین "ب6" می تواند در کاهش حالت تهوع کمک کند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: درسفرهای نوروزی معمولا بعضی افراد با تغییر مکان به ویژه در روز اول خواب خوبی ندارند برای این افراد توصیه می شود برای تنظیم خواب از قرص ملاتونین استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha