سلامت نیوز : رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو از تولید فاکتور 8 نوترکیب به صورت مصنوعی از سال آینده در کشور خبر داد و گفت: تا پیش از این فاکتور 8 از طریق پلاسمای خون انسان استحصال می‌شد، اما برنامه‌ای که برای سال آینده داریم، تولید فاکتور 8 به صورت مصنوعی و نوترکیب در کشور است.

دکتر محمد قیصرزاده در گفت‌وگو با (ایسنا)، در توضیح اقدامات انجام شده در سال جاری در خصوص تولید فرآورده‌های بیولوژیک در کشور، اظهار کرد: در سال جاری روند تولید چند محصول نوترکیب تسهیل شد که فاکتور 7 از جمله آنها بود.

وی ادامه داد: فاکتور 7 پیش از این سالانه هفت میلیون دلار ارزبری داشت، اما از سال گذشته تاکنون در داخل کشور تولید می‌شود و در مقایسه با نوع مشابه خارجی‌اش قیمت پایین‌تری دارد.

رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو در ادامه از تولید فاکتور8 نوترکیب به صورت مصنوعی از سال آینده در کشور خبر داد و گفت: تا پیش از این فاکتور 8 از طریق پلاسمای خون انسان استحصال می‌شد، اما برنامه‌ای که برای سال آینده داریم، تولید فاکتور 8 به صورت مصنوعی و نوترکیب در کشور است.

وی با بیان اینکه کارایی و اثربخشی فاکتور 8 ساخته شده از پلاسمای انسانی با فاکتور 8 نوترکیب تفاوتی با یکدیگر ندارند، گفت: همچنین برخی مونوکلونال‌ها نظیر هرسپتین که مطالعات مربوط به تولید آن کامل شده است، از سال آینده با تولید انبوه وارد بازار دارویی کشور خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha