سلامت نیوز : رییس‌جمهور گفت: طرح پزشک خانواده، معکوس کردن هرم توزیع مسئولیت‌های بهداشت و درمان بر دوش نیروی انسانی فعال در این بخش است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محمود احمدی‌نژاد در جلسه رای اعتماد به طریقت‌منفرد - وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - در مجلس، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) و نیز فرارسیدن آغاز سال نو و عید نوروز اظهار کرد: وزارت بهداشت و درمان از وزارتخانه‌های بسیار مهم است که سلامت و نشاط جامعه بستگی تام و تمام به نوع کارکرد و برنامه‌های آن دارد.

وی با بیان اینکه "یک جامعه اسلامی باید سالم و بانشاط، سرزنده و امیدوار باشد"، یادآور شد: در طول دهه‌های گذشته و بویژه بعد از انقلاب، کارهای بسیار بزرگی در حوزه سلامت و بهداشت و درمان کشور انجام شده است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ امروز به لحاظ تربیت نیروهای انسانی، تولید داروها، استفاده از شیوه‌های جدید و پیشرفته درمان، گسترش امکانات پزشکی و درمانی در سراسر کشور، کارهای ارزشمندی شده است که در خدمت ملت ایران قرار دارد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "برای رسیدن به نظام بهداشت و درمان مذکور هنوز باید کارهای بزرگی انجام دهیم"، تصریح کرد: یکی از بزرگترین کارها، سازماندهی، گسترش و تثبیت نظام پزشک خانواده است.

وی با اشاره به اینک "پزشکان عمومی به لحاظ تعداد و مسئولیت باید بار سنگین‌تری از سلامت و بهداشت را بر عهده داشته باشند ولی متاسفانه امروز کمترین نقش به آنها داده شده است"، خاطرنشان کرد:‌ این موضوع موجب می‌شود که هزینه‌های سلامت و بهداشت بطور روزافزون بر دوش مردم سنگینی کند.

احمدی‌نژاد همچنین تاکید کرد: طرح پزشک خانواده، معکوس کردن هرم توزیع مسئولیت‌های بهداشت و درمان بر دوش نیروی انسانی فعال در این بخش است.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه "باید بار اصلی به عهده پزشکان عمومی باشد"، افزود: باید پایش مستمر از سلامتی مردم در روند بهداشت و درمان مردم اتفاق افتد و ثبت و مستند شود.

وی با اشاره به اینکه "طرح پزشک خانواده در دستور کار دولت قرار دارد و در قانون برنامه پنجم نیز به آن اشاره شده است"، تصریح کرد:‌ وزارت بهداشت به سرعت باید این طرح را اجرایی و سازماندهی کند که اجرای این طرح هم به کاهش هزینه‌های مردمی می‌انجامد و هم موجب کاهش هزینه‌های ملی و دولت می‌شود.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "تکمیل چرخه تولید دارو در کشور و قطع وابستگی به واردات دارو و تجهیزات پزشکی از جمله نتایج اجرای طرح پزشک خانواده است"، تاکید کرد: وزارت بهداشت باید در این زمینه پشتیبانی‌های لازم را انجام دهد تا این کار به سرعت انجام شود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "نظارت بر تعرفه‌ها، رسیدگی به کنترل شیوه‌های بهداشت و درمان و رسیدگی به مسائل مربوط به حوزه بهداشت، بر عهده وزارت بهداشت و درمان است"، افزود:‌ جناب آقای دکتر محمدحسن طریقت‌منفرد از پزشکان مومن، متعهد و با تجربه و صاحب برنامه و طرح در این جهاد هستند که امروز معرفی شدند و برنامه کاری و سوابق تحصیلی، پژوهشی و اجرایی ایشان در اختیار شماست.

وی در پایان خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ان‌شاء‌الله با بررسی‌هایی که انجام می‌دهید، با رای بالا آقای طریقت بتواند طرح‌ها را در حوزه بهداشت و درمان دنبال کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha