سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری حقوق و مطالبات به موقع پرستاران در دستور کار مجلس نهم قرار دارد.

شهلا میرگلوبیات در گفت‌وگو با (ایسنا) افزود: مهمترین مشکل جامعه شریف پرستاری در کشور ما تسریع در اجرای قانون ارتقای بهره‌وری و کاهش ساعات کاری این قشر است که متاسفانه تاکنون اقدامی انجام نشده است.

وی با تاکید بر نگاه ویژه مجلس و دولت به حوزه بهداشت و درمان که متولی سلامت مردم هستند، بیان کرد: این قشر شریف با وجود کار مضاعف از حداقل امکانات معیشتی و خدماتی محروم هستند که می طلبد همان طور که مجلس به جد پیگیر مطالبات آنان است دولت نیز درصدد برطرف کردن خواسته های به حق قشر پرستاری کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه پرستاران با برخورداری از حداقل ها، حداکثر توان خود را برای ارائه خدمات به مردم انجام می دهند گفت: ارتقای سطح سلامت کشور و حمایت از پرستاران مستلزم تغییر نگاه جدی به نیازها و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی در برطرف کردن مشکلات آنان است.

وی تصریح کرد: همان طور که مجموعه آموزش و پرورش و دیگر ارگان ها برای پرسنل خود خدمات و امکانات رفاهی مانند خانه معلم و ... پیش بینی می کنند لازم است نظام پرستاری نیز در پاسخ به تلاش های ارزشمند جامعه پرستاری چنین امکاناتی را فراهم کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم در بخش دیگری از این گفت‌وگو از حضرت زینب(س) به عنوان الگویی ارزشمند برای پرستاران یاد کرد و افزود: این بانوی بزرگ اسلام نه تنها الگوی پرستاران بلکه الگویی برای تمام بانوان اسلام است.

وی افزود: آن بانوی بزرگ اسلام اسوه صبر و پایداری بود و باید زندگی سراسر با عظمت آن حضرت درسی بزرگ برای تمامی پرستاران باشد تا با الهام از ویژگی های پیام آور عاشورا برای دمیدن روح سلامت به بیماران تلاش مضاعف کنند.

وی بیان کرد: حضرت زینب (س) جلوه‌های صبر و استقامت ، وظیفه شناسی به موقع و تعهد به مسوولیت، وفاداری به دین و مراقبت از بیماران را در خود به خوبی متجلی ساخت.

میرگلوبیات پرستاران را فرشتگان رحمت و منادیان انسانیت و عاطفه توصیف کرد که شغلی الهی دارند و تنها اجر و پاداش زحمات طاقت فرسای آنان را خداوند متعال می داند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه تصریح کرد: کار پرستاری در پیشگاه خداوند متعال عبادت محسوب می شود چرا که این قشر زحمتکش از جان خود برای نجات جان بیماران مایه می گذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha