یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 69942

سلامت نیوز : عوض حیدرپور در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: این شخص صلاحیت عمومی برای وزیر شدن را ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این عضو کمیسیون امنیت گفت: تعدادی از دوستان به من مراجعه کردند که لازم نیست مخالفت کنی و در این عمر چند ماهه دولت هر کسی هم که بخواهد بیاید بپذیریم و دستش را ببوسیم؛ این حرف درست است اما باید صلاحیت عمومی را هم در نظر بگیریم که اگر صلاحیت عمومی احراز شد ما هم موافقت می‌کنیم.

او ادامه داد:‌ اگر بنا باشد که کسی بیاید که اهلیت کار را نداشته باشد صلاح نیست به او رای بدهیم حتی برای یک روز.

حیدرپور به سخنان پیشین رئیس جمهور در دفاع از وزیر پیشنهادی‌اش اشاره کرد و افزود:‌ الان آقای رئیس جمهور گفتند ایشان اهل پژوهش است، اما حتی یک مقاله پژوهشی هم از او ندیدیم. در رزومه او نوشته شده که هیات علمی. اما همه ما می‌دانیم که هیات علمی رتبه و مرتبه دارد. وزیران قبلی یا استادیار بود یا استاد تمام بودند یا دانشیار.

نماینده شهررضا همچنین گفت: از اول مجلس هفتم آقای طریقت منفرد به کمیسیون می‌آمد. اما همه‌ی اظهارنظرهای ایشان نظرات خودش بود که هیچ وقت منطبق بر اصول کلی که مردم بخواهند نبود.

این عضو کمیسیون امنیت به حضور آیت‌الله غروی در صبح امروز در مجلس شورای اسلامی و سخنانش اشاره کرد و ادامه داد: همه پیام صحبت‌های ایشان این بود که دنبال وظیفه شرعی باشیم. اما نظرات وزیر پیشنهادی، رفتارهای ایشان و علاقمندی‌هایشان کاری به وضعیت سلامت ندارد. گاهی که ما در کمیسیون روی مساله دقیق می‌شدیم اظهارنظرهای ایشان تمام بافته‌های ما را پنبه می‌کرد. ایشان هیچ وقت کلان نگری بخش سلامت را نداشته است.

حیدرپور همچنین درباره‌ی شرایط احراز پست وزارت در جمهوری اسلامی هم گفت در جمهوری اسلامی کسانی مثل باهنر وزیر بودند و ما نمی‌توانیم به خاطر مصلحت اندیشی مسئولیت را به کسی بدهیم که شرایط مناسب را ندارد. حرف‌های ایشان در طول دوره‌ای که سرپرست بوده، شعارهایی که داده، عزل و نصب‌هایی که انجام داده نشان می‌دهد ایشان صلاحیت لازم را ندارد.

او سپس خطاب به نمایندگان مجلس گفت: از دوستان می‌خواهم مصلحت اندیشی نکنند و به خاطر مصلحت به وزیر پیشنهادی رای ندهند؛ چراکه وزارتخانه بی‌صاحب نمی‌ماند کما این که تا به حال هم دستی آن را اداره کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha