سلامت نیوز : نادر قاضی‌پور که در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت رئیس جمهور صحبت می‌کرد خطاب به طریقت منفرد گفت: آیا شما برنامه‌ای برای عدالت شاخه‌های پزشکی دارید و یا چون چشم‌پزشک هستید با تعصب چشم‌پزشکی کارتان را در وزارت بهداشت ادامه خواهید داد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ نماینده مردم ارومیه بار دیگر خطاب به وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: شما در بیمارستان امام حسین(ع) مشغول به کار هستید، آیا در 10 سال گذشته کار آموزش و درمانی انجام داده‌اید؟ ما برای بررسی یک وزیر درحوزه بهداشت پنج محور خصوصیات اخلاقی، آموزشی، درمانی، پژوهشی و مدیریتی را درنظرمی‌گیریم اما در بند الف شما برخورد تندی با نیروهای خود دارید و در مصاحبه اخیر زنده خود حرفی به مجری زدید که در شان یک برنامه تلویزیونی نبود.

قاضی‌پور ادامه داد: در بند دوم شما چند کلاس درس و چند دانشجو دارید؟ که متاسفانه نداشتید؛ در بند درمانی چند عمل انجام داده‌اید؟ آیا پزشکان جوان با مهر شما در بیمارستان صدر عمل جراحی انجام می‌دهند و پولش را به شما می‌دهند؟ باید در این باره توضیح بدهید.

نماینده مردم ارومیه به صلاحیت پژوهشی وزیر پیشنهادی پرداخت و تاکید کرد: شما چشم‌ پزشک هستید اما مقالات علمی شما در حد یک پزشک عمومی هم نیست. چرا سه مرتبه رئیس بیمارستان امام حسین (ع) بودید و عزل شدید؟ جریان اخراج کارگران چه بود؟ چرا باعث شدید در دوره شما بیمارستان امام حسین(ع) زیان‌ده شود؟ چرا رئیس بیمارستان امام حسین(ع) عزل شد؟ غیر از این بود که از شما می‌خواست در بیمارستان دولتی کار کنید؟ اما شما بیمارستان صدر را انتخاب کردید که دزدی‌هایش مشهوراست. آیا شما در دوره وزارت خود با بیمارستان‌های متخلف برخورد خواهید کرد یا خیر؟

این عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: در مدت سرپرستی شما عدد تغییرات از تمام وزاری پیشین بیشتر بود؛ فقط دو بار مدیرکل حوزه معاونت را تغییر دادید. دو مدیر کل عوض کردید، نمایندگان شورای عالی را عوض کردید و حتی به روابط عمومی هم رحم نکردید؛ در دوره مدیریت شما 28 تغییر عمده ایجاد شد.

قاضی‌پور بخش دیگری از سخنان خود را به پاسخ به نمایندگان موافق به طریقت منفرد اختصاص داد و گفت: چرا باید به دارو ارز مرجع تعلق بگیرد؟ آیا امضا کردن این قرارداد ننگین به معنای کشتن فقرا نیست؟ شما می‌خواهید تمام بیمارستان‌های دولتی را خودگردان کنید، اما کسانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند یا مستضعفین چه باید بکنند؟ آیا همه این تغییرات به این معنی نیستند که فقرا مردنی هستند؟ شما چطور می‌خواهید پرداخت دارو را برنامه‌ریزی کنید؟ با این همه مشکل اصلی چطور می‌خواهید طرح پزشک خانواده را اجرا کنید؟ برنامه شما برای تامین داروهای مورد نیاز چیست و برای توزیع عادلانه ارز بین تولید دارو و واردات چه کار خواهید کرد؟

او ادامه داد: در صحبت‌های موافق گفته شد ایشان عضو دانشگاه علوم پزشکی سمنان است اما در رزومه‌اش حتی یک کلمه از سمنان نیامده، آیا در دو جا کار کرده‌اید؟ برنامه شما برای اجرای برنامه پنجم که به مردم نقاط محروم می‌پردازد چیست؟ شما متولد تهران هستید و نقاط محروم را نمی‌شناسید، آیا یک شبه می‌خواهید در دانشگاه را ببندید؟

قاضی‌پور در پایان صحبت‌هایش از نمایندگان خواست: به وزارت بهداشتی رای بدهند که برنامه داشته باشد و با جان مردم بازی نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha