سلامت نیوز : به هنگام مراجعه به رستوران‌های بین راهی به چه نکاتی توجه کنیم؟

کارشناس مسئول واحد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به ارائه توصیه‌های تغذیه‌ای در مسافرت‌های نوروزی بویژه هنگام مراجعه به رستوران‌ها پرداخت و عنوان کرد: از جمله نکات ضروری در طول سفر مراجعه به رستوران‌های معتبری است که اصول بهداشتی را رعایت می‌کنند.

فرشته فزونی در گفت‌وگو با (ایسنا) افزود: وضعیت بهداشت سالن، دستشویی‌ها، کارگران و غیره تا حدودی می‌تواند معیار سنجش سطح بهداشت یک رستوران باشد.

وی اکیدا توصیه کرد: از خوردن غذا در رستوران‌های غیر بهداشتی در جاده‌های بین راهی یا داخل شهری اجتناب کنید.

فزونی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهید در رستوران ماهی سفارش دهید، حتما آن را به صورت کباب شده و کم نمک بخواهید، گفت: از افراط در مصرف چلوکباب هم بپرهیزید، زیرا افراط در مصرف آن منجر به افزایش کلسترول و چربی‌های نامطلوب خون شده وهمچنین با افزایش اسید اوریک، احتمال بروز نقرس را بالا می‌برد.

کارشناس مسئول واحد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: خوب است در کنار هر غذایی که میل می‌کنید،‌ پیش غذاهایی مانند انواع سبزیجات آب پز یا بخار پزشده هم سفارش بدهید.

وی با بیان اینکه باید در رستوران‌ها از نحوه طبخ غذا بویژه در صورتی که مبتلا به چاقی، بیماری‌های قلبی – عروقی، فشار خون بالا، دیابت و چربی خون بالا هستید سوال کنید، افزود: به‌ لغات‌ "سرخ‌ شده"‌، "برشته‌ شده"‌ و "خامه‌دار" در منوی غذاها نیز دقت‌ کنید، تا از مصرف آنها بویژه در افراد مبتلا به مشکلات نام برده شده جلوگیری شود.

فزونی افزود: از خوردن‌ غذاهای‌ سس‌دار، شور، چرب، سرخ‌ شده‌ و حاوی‌ مقادیر زیاد‌ روغن‌ هم اجتناب‌ کنید. همچنین تا جایی که امکان دارد در طول سفر از مصرف سبزی‌های خام و سالاد در مکان‌های عمومی خودداری کنید.

کارشناس مسئول واحد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در انتها به ضرورت توجه به نکات بهداشتی در طول سفر تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال بهتر است از چنگال، قاشق و وسایل شخصی خود برای صرف غذا استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha