سلامت نیوز : عضو هیات مدیره سازمان نظام پرستاری خوزستان گفت: ‌شش سال از قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری می‌گذرد و اجرا نشدن این قانون اصلی‌ترین گلایه پرستاران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ قاعدی در همایش تجلیل از پرستاران نمونه استان که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: پنج درصد از شاغلان حوزه سلامت 95 درصد از درآمد سلامت را به خود اختصاص داده‌اند و 95 درصد دیگر تنها پنج درصد از درآمد را در اختیار دارند. گروه پرستاران با اینکه بیشتر خدمات این حوزه را انجام می‌دهند، کمترین درآمد را دارند.

وی افزود: باید برای عدالت در سلامت تلاش کرد و این نظام پرداخت قابل قبول نیست.

قاعدی تصریح کرد: قانون ارتقاء بهره‌وری نیز در حال اجراست و دانشگاه جندی شاپور در این حوزه عملکرد خوبی داشته است. این دانشگاه در حوزه منابع انسانی همه ردیف‌های اعلام شده را پر کرده است و این یکی از کارهای مهم برای جذب نیرو بوده است. این دانشگاه هم‌چنین تخت‌های مصوب را نیز افزایش داده است که کار خوبی بود.

وی با اشاره به شعار امسال روز پرستار مبنی بر اینکه "سبک زندگی، سلامت و نظام خانواده است"، افزود: از مسئولان حوزه سلامت درخواست می‌شود که مشکلات حوزه سازمان نظام پرستاری را حل کنند تا این سازمان بتواند کارهای اولیه مربوط به حوزه فعالیت خود را انجام دهد، چرا که این سازمان هیچ منبع درآمدی ندارد.

قاعدی گفت: ‌پرستاران باید از سازمان نظام پرستاری مطالباتی داشته باشند، ولی این کار انجام نمی‌شود و باید ارتباط بین سازمان و پرستاران افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha