یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 69950

سلامت نیوز : هرچند متخصصان در برخی مطالعات اظهار داشته‌اند که بین آلودگی هوا و خطر ابتلا به روماتیسم مفاصل ارتباط وجود دارد اما بررسی‌های گسترده از سوی کارشناسان بهداشتی در آمریکا هرگونه ارتباط بین این دو فاکتور را رد کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ نزدیک به یک درصد از بزرگسالان در آمریکا به بیماری روماتیسم مبتلا هستند. این بیماری منجر به تخریب مفاصل و در نتیجه تغییر شکل اندام بیمار می‌شود ضمن اینکه خطر ابتلا به سرطان‌های خطرناک و حملات قلبی را افزایش می‌دهد.

جیمی هارت سرپرست این تیم مطالعاتی و استاد دانشکده پزشکی برایام و رییس دانشگاه زنان بوستون می‌گوید: در مجموع هیچ رابطه‌ای بین تشدید آلودگی هوا و افزایش احتمال ابتلا به روماتیسم مشاهده نشده است.

هنوز علت اصلی و محرک ابتلا به روماتیسم برای پزشکان ناشناخته است. برخی از آنها معتقدند که آلودگی هوا می‌تواند سبب التهاب کبد و در نتیجه انتشار علائم این التهاب به تمام نقاط بدن شود.

همچنین عوامل ژنتیکی با واکنش نسبت به عوامل محیطی یا هورمونی می‌تواند یکی دیگر از دلایل موثر باشد چرا که به نظر می‌رسد زنان بیش از مردان به این بیماری مبتلا می‌شوند.

در این مطالعه اطلاعاتی از 111 هزار و 425 زن پرستار بصورت هر دو سال یکبار و در خلال سالهای 1976 تا 2006 میلادی از سراسر ایالات متحده جمع آوری شده است. در طول این سه دهه، 858 مورد ابتلا به روماتیسم در میان زنان گزارش شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha