سلامت نیوز : نایب رییسه کمیسیون بهداشت، در مخالفت با گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت بهداشت تاکید کرد که گزینه پیشنهادی بدون رفع مشکلات اعتباری در وزارت بهداشت نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ حسن تامینی لیچایی، نماینده مردم رشت و نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس اولین ناطق مخالف با وزارت طریقت منفرد سرپرست فعلی وزارت بهداشت و گزینه دولت برای تصدی پست وزارت بهداشت بود.

تامینی در آغاز نطق خود با اشاره به اینکه زحمات زیادی برای وزارت بهداشت کشیده شده است گفت: متاسفانه گزینه پیشنهادی نه سابقه یک روز معاونت وزیر را دارد و نه یک روز رییس دانشگاه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه مخالفت او با گزینه پیشنهادی غرض‌ورزی شخصی نیست گفت: باید به بخش بهداشت با حساسیت بیشتری نگاه کنیم، من مشاهده می کنم گاهی بیماران برای تامین هزینه‌های درمان از زندگی ساقط می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای در کمیسیون هستند که مداوم به اجرای قانون تاکید می‌کنند گفت: اگر قانون اجرا بشود مشکلات برطرف خواهد شد، آقای احمدی‌نژاد دو سال پیش از همین تریبون اعلام کردند که مردم در امر درمان متحمل سختی‌های زیادی می‌شوند و گفتند که طرح پزشک خانواده را یکساله در سراسر کشور اجرا می‌کنیم، اما بعد از گذشت دو سال طرح پزشک خانواده هنوز اجرایی نشده است، همین آقای دکتر طریقت منفرد هفته گذشته در رسانه ملی گفتند که طرح پزشک خانواده اجرایی نشده در صورتی که ما پایلوت این طرح را اجرا کرده‌ایم و هزینه‌های بسیاری برای آن داده‌ایم.

نایب رییس کمیسیون بهداشت با انتقاد از آنچه بی‌اختیار بودن وزارت بهداشت می‌خواند گفت: قرار بود وزارت بهداشت سیاست‌گذار وناظر عالی در بخش سلامت باشد اما این اتفاق نیافتاده است ما هنوز در تامین امنیت غذایی مشکل داریم، بسیاری از کارکنان اوژانس هستند که در روزهای پایانی سال هنوز حقوق خود را دریافت نکرده‌اند، در دانشگاه‌ها وضعیت بهتر از این نیست در حالی که باید ستاد بحران تشکیل دهیم، هنوز برای پرداخت‌ها مشکل داریم قرار بود مناسب‌سازی کیفی و کمی نیروی انسانی انجام شود اما این اتفاق هم نیافت چه کسی باید به این مسائل رسیدگی کند؟

وی افزود: امروز باید این مسائل را برطرف کنیم وگرنه مشکل خواهیم داشت.

تامینی ادامه داد: آقای دکتر طریقت منفرد خودشان هم در جلسات کمیسیون اظهار کرده‌اند که نمی‌توانند کاری انجام دهند و اختیاری ندارند من به ایشان توصیه می‌ کنم که اگر می‌خواهند باقیات الصالحات به جا بگذارند استعفاء بدهند، دولت نمی‌خواهد همکاری کند.

نماینده مردم رشت با طرح این سوال که سه هزار میلیارد تومان و شش هزار میلیارد تومان‌های که قرار بود پرداخت شود چه شده است؟ متاسفانه همکاری‌های صورت نمی‌گیرد ما در کمیسیون هم گفتیم آقای طریقت منفرد باید قبل از معرفی به گزینه پیشنهادی برای وزارت بهداشت با آقای احمدی‌نژاد بنشیند تعیین تکلیف کنند که چطور می خواهند وزارت را تصدی کنند در شرایطی که وزارتخانه برای پرداخت حقوق کارکنانش‌ هم دچار مشکل است.

تامینی اظهار کرد: ما از همه بودجه عمرانی زده‌ایم تا بودجه جاری را بپردازیم، اما نتوانستیم این کار انجام دهیم، بودجه پزشک خانواده را هم باید به جای حقوق خرج کنیم و بعد دانشگاه بین‌المللی ایجاد می‌کنیم، افراد بی‌سواد را جذب می‌کنیم که با هزینه‌های 200 میلیون تومانی بتوانیم وزارتخانه را بچرخانیم و تامین مالی انجام دهیم.

وی ادامه داد:‌در وزارت بهداشت مشکلاتی وجود دارد و باید قبل از هر چیزی برای این مشکلات تعیین و تکلیف بشود، چطور می خواهیم به اهداف 1404 دست پیدا کنیم، در شرایطی که حقوق کارکنان را نمی‌دهیم طرح پزشک خانواده آن طور شد وتجمیع بیمه‌ها هم به هیچ سرانجامی نرسید.،آقای طریقت منفرد به جای اینکه قول بدهد بگوید چه طور می‌شود این مشکلات را حل کرد آیا قولی از احمدی‌نژاد گرفته است که مشکلات حل کند یا نه؟

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس در پایان تاکید کرد: به اعتقاد من با این وزیر نمی‌توانیم به اهداف وزارت بهداشت برسیم، من خواهشم این است که تجدید نظر صورت گیرد یا اینکه آقای احمد‌ی‌نژاد بیاید بگوید چطور می‌خواهند این مشکلات را برطرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha