سلامت نیوز : وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سرلوحه‌ی برنامه‌ی کاری‌ام تغییر سبک زندگی مردم از لحاظ تغذیه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محمد حسن طریقت منفرد در دفاع از برنامه‌هایش برای بررسی صلاحیت وزارتش در صحن علنی امروز یکشنبه مجلس با تبریک ولادت حضرت زینب (س) گفت: در سال 1344 بعد از اخذ دیپلم به خارج از کشور رفتم و با توجه به مطالعاتی که از آن زمان تا الان داشتم به آنچه می‌گویم ایمان دارم، از سال 58 افتخار بازگشت به کشور را پیدا کردم و ده سال مسئول آموزش بخش چشم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بودم.

وی با بیان این که در زمان دفاع مقدس مسئول بهداری وزارت نفت بوده است گفت: در همان دوران تلاش جدی برای اجرای بیمه‌ی خدمات درمانی کشور ا نجام دادم و توانستیم بیمه‌ی درمان کمیته امداد و سطح اول پزشک خانواده را برای نخستین بار در کشور اجرا کنیم.

طریقت منفرد به عملکردش در حوزه‌ی معاونت سیاست‌گذاری وزارت رفاه و همچنین مدیریت دفتر مطالعات مرکز پژوهش‌ها و انجام کارهای کارشناسی در زمان تدوین برنامه‌ی سوم ، چهارم و پنجم اشاره کرد و افزود: با توجه به تمامی این تجارب، اعتقاد بنده بر این است که باید در حوزه‌ی سلامت و خدمات و بهداشت درمان به نیمه خالی لیوان توجه کرد تا بتوان خلاء ها و کارهای نیمه تمام را تکمیل کرد.

وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از خدمات مرضیه وحید دستجردی وزیر سابق گفت: بنده ارادت خاصی به پدر خانم دستجردی داشتم و به همین علت از ایشان و پدر ارزشمندشان تشکر می‌کنم.

طریقت منفرد همچنین در ادامه با بیان این که بخش سلامت بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت معجزه آسایی داشته است گفت: در ابتدای انقلاب اغلب پزشکان در شهرهای مختلف از کشورهایی همچون پاکستان، هند بودند که به یوم انقلاب اسلامی و هدایت و حمایت حکومت در حال حاضر 300 هزار نیروی انسانی در بخش‌های پزشکی و پیراپزشکی تربیت شده است.

وی با اشاره به وجود ده هزار مراکز خدمات درمانی گفت: این تعداد مراکز فعال خدمات درمانی حکایت از پیشرفت معجزه آسای علم و فناوری دارد که به عنوان یک ایرانی دست تمامی خدمت‌گزاران را می‌بوسم.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با بیان این که در سال گذشته 40 هزار میلیارد تومان برای بخش بهداشت هزینه شده است گفت: از این میزان 15 هزار میلیارد تومان توسط اعتبارات تامین شده است و مردم 25 هزار میلیارد تومان را از جیبشان پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: از طرف دیگر مردم در بخش سلامت قدرت انتخاب ندارند و مجبورند دستورات پزشک را کاملا اجرایی کنند در این حوزه باید اقدامات لازم برای رضایت مردم فراهم شود.

وی ادامه داد: علی‌رغم این که مردم بار سنگین مالی 25 هزار میلیارد تومان را تحمل کردند اما هنوز از خدمات درمانی راضی نیستند به همین دلیل باید در این حوزه اقدامات لازم انجام گیرد.

وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که مردم بخشی از بار تامین هزینه‌ی بهداشت و درمان را به دوش می‌کشد گفت: برای رفع درد و رنج مردم باید همگی با یکدیگر تلاش کنیم، این کار احتیاج به جدیتی در برهه کنونی همزمان با تحریم‌ها دارد، که طبیعتا وظیفه‌ی مسئولان اجرای برنامه‌ی پنج ساله در حد طاقت و درخواست عنایت از نمایندگان در قانون بودجه در حد سخاوت است.

طریقت منفرد تاکید کرد که سرلوحه‌ی برنامه‌هایش را در دوران کاری‌اش اجرای قوانین و حداکثر کوشش برای تغییر سبک زندگی مردم از لحاظ تغذیه قرار می‌دهد.

وی کاهش سهم پرداخت درمان مردم به کمتر از 30 درصد و افزایش کیفیت کارایی مراکز عمومی درمانی را به عنوان دیگر برنامه‌هایش برشمرد و گفت: از طرف دیگر در دو ماهه اخیر سرپرستی این وزارت‌خانه از تمامی دانشگاهها درخواست شد تا راهنمای طبابت بالینی را طبق تاکیدات قانون برنامه برای کاهش هزینه‌های غیر ضروری تدوین کند.

طریقت منفرد استفاده از یافته‌های علمی و حداکثر استفاده از قوانین برای تغییر رفتار و سبک زندگی مردم را به عنوان مهمترین برنامه‌هایش بر شمرد و گفت که سبک زندگی و تغذیه امروز مردم به مصلحتشان نیست.

وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با اشاره به پرسشی در خصوص دلیل عزلش از ریاست بیمارستان امام حسین (ع) در طول سه زمان مختلف گفت: اولین بار به دلیل اعزام سازمان تامین اجتماعی برای بیمه بهداشتی کارگران از بیمارستان امام حسین (ع) رفتم، بار دوم برای کمک به اجرای بیمه درمان کمیته امداد و به دنبال آن اجرای پزشک خانواده در سطح اول نیز از این بیمارستان رفتم و بار سوم مختص به وقتی بود که به عنوان معاونت وزارت رفاه در این وزارت خانه حضور پیدا کردم، بنابراین رفتن بنده از بیمارستان امام حسین (ع) ربطی به من ندارد.

طریقت منفرد در پایان به نمایندگان گفت: که در صورت رای اعتماد به او در مدت کوتاه فعالیتش به طور مستمر با مجلس ارتباط خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha