سلامت نیوز : مدیر بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد گفت: برای به حداقل رساندن آسیب و حفظ جان و سلامت مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال، این بیمارستان در روزهای پایانی سال به حالت آماده‌باش است.

«هدایت‌الله لله گانی» در گفت‌وگو با (ایسنا) با بیان اینکه بیشتر مصدومان به سوختگی و آسیب‌های چشمی بر اثر انفجار مواد محترقه دچار می‌شوند، افزود: علاوه بر اورژانس، همه‌ی پرسنل و تجهیزات پزشکی بخش سوختگی و چشم نیز مهیا شده است.

وی اظهار کرد: بخش سوختگی این بیمارستان از سال ۸۸ راه‌اندازی شد و قابلیت ارائه‌ی خدمات درمانی و اعمال جراحی ترمیمی و برداشت زخم‌ها و بافت‌های عفونی و بستری بیماران را دارد.

مدیر بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد تصریح کرد: با راه‌اندازی این بخش امکان انجام اعمال جراحی زیبایی، ترمیمی، ضایعات مادرزادی شکاف لب و کام و بستری بیماران سوختگی و برق‌گرفتگی در استان فراهم شده است.

لله‌گانی افزود: این بخش ۱۵ تخت فعال دارد و ضریب اشغال تخت‌های آن به ۶۰ درصد می‌رسد.

به گفته‌ی وی، با توجه به امکانات فراهم شده بیماران با سوختگی حدود 40 تا ۵۰ درصد در این بخش پذیرش شده و مصدومان با درصد بیشتر پس از دریافت خدمات اولیه به استان اصفهان منتقل می‌شوند.

مدیر بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد با بیان این‌که بخش عمده‌ای از مراجعه‌کنندگان این بخش غیراورژانسی هستند و مواردی را شامل می‌شود که از سوی دیگر پزشکان برای تکمیل درمان و ترمیم به این بخش مراجعه می‌کنند، افزود: هم‌اکنون امکانات لازم برای ارائه‌ی خدمات به متقاضیان در حد مطلوب فراهم است.

لله‌گانی گفت: بخش چشم از دیگر بخش‌هایی است که در روزهای پایانی سال در حالت آماده‌باش است.

وی شمار تخت‌های این بخش را ۲۲ تخت و ضریب اشغال آن را ۳۵ درصد اعلام کرد.

مدیر بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد تصریح کرد: هم‌اکنون اعمال جراحی شامل آب مروارید، پارگی چشم،‌ خونریزی چشم، توده‌ی پلک، خال چشم،‌ تزریق بوتاکس لنزگذاری جااندازی لنز، سوختگی چشم و پیوند قرنیه که از مهمترین اعمال است در بخش چشم این بیمارستان انجام می‌شود.

لله‌گانی افزود: خوشبختانه سال پیش موردی از سوختگی چشم ناشی از آتش‌سوزی و انفجار موادمحترقه در بیمارستان نداشتیم.

به گزارش ایسنا، دکتر «افصلی بروجنی»، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد با اشاره به این‌که هر سهل‌انگاری در مواجهه با بیمار دچار سوختگی می‌تواند زیان‌های جبران‌ناپذیری بر سلامت مصدوم وارد کند، افزود: متاسفانه در برخی موارد شاهد اقدامات غلط اطرافیان و یا حتی مصدوم برای تسکین درد در ساعات اولیه مصدومیت هستیم.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال و احتمال بروز سوختگی ناشی از انفجار مواد منفجره و در معرض شعله آتش لازم است نکاتی را در این خصوص مطرح شود.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد تصریح کرد: نخستین اقدام در برخورد با مصدوم، دور کردن وی از محل حادثه بدون ایجاد آسیب بیشتر به بافت آسیب‌دیده است، باید تا حد امکان از ورود فشار و حرکات شدید ناحیه‌ی آسیب‌دیده جلوگیری شود.

دکتر افصلی با بیان این‌که سوختگی با درصد شدت متفاوت درمان‌های متفاوتی را دارد، افزود: شست‌وشو با آب سرد می‌تواند تا زمان رسیدن مصدوم به درمانگاه موثر واقع شود.

وی تصریح کرد: پوست سخت‌ترین محافظ ایمنی بدن در مقابل تهاجم میکروب‌ها و آسیب‌های ناشی از اشعه نورانی است و با آسیب دیدن پوست سلامت فرد تهدید شده از این‌رو باید برای محافظت از بافت آسیب‌دیده در مقابل نور خورشید دقت کافی را داشت.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد با بیان این‌که کودکان آسیب‌پذیرترین قشر در حوادث آتش‌سوزی و انفجار مواد محترقه هستند، افزود: بهترین راه برای مقابله با آسیب‌های مرتبط با حوادث چهارشنبه پایانی سال پیشگیری و مراقبت ویژه والدین از فرزندان و آگاهی کردن آنان از خطرات احتمالی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha