دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 69974

تعداد جراحی‌های بینی انجام شده در كشورمان به قدری زیاد است كه گفته می‌شود این جراحی رتبه اول را در بین سایر جراحی‌های كشور به خود اختصاص داده است.جراحی بینی از 1.5 میلیون تومان تا 5 میلیون تومان هزینه دارد.

افزایش استقبال از جراحی زیبایی بینی
سلامت نیوز : تعداد جراحی‌های بینی انجام شده در كشورمان به قدری زیاد است كه گفته می‌شود این جراحی رتبه اول را در بین سایر جراحی‌های كشور به خود اختصاص داده است. اگر چه این رتبه در هیچ فهرستی ثبت نشده اما انجام سالانه نزدیك به یكصد هزار جراحی بینی نشانه اقبال عمومی به این نوع جراحی است. جراحی‌ای كه گفته می‌شود بیشتر از دو سوم آن نه تنها لزومی ندارد بلكه بیشتر به منظور تغییر ظاهری و از روی چشم و هم چشمی است. صدای زنگ تلفن همراه نشان از آمدن یك پیامك می‌دهد، اما پیامك رسیده با تمام پیامك‌هایی كه تا به حال خوانده‌ای متفاوت است: جراحی بینی – صورت، عضو انجمن جراحان ایران، هزینه 1.5 میلیون تومان با 9سال سابقه كار و در انتها یك شماره تلفن همراه كه ضمیمه پیامك شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ یكی دو بار اول تلاش هایت برای صحبت با صاحب تلفن همراه و سردر آوردن از چند و چون انجام عمل بینی بی‌نتیجه می‌ماند اما بالاخره یك صدای زنانه‌ای كه انگار از خواب بعد از ظهر آخرین روزهای اسفند بیدار شده، از آن طرف تلفن همانند یك آدم كوكی جوابت را می‌دهد: خانم كمی دیر تماس گرفته‌اید. وقت آقای دكتر تا بعد از تعطیلات پر است و در مقابل اصرار برای گرفتن وقت و اینكه شنیده‌ام دست دكتر طلاست و جراحی‌هایش حرف ندارد و می‌خواهم بعد از عمل جراحی بینی، عمل لاله گوش و كشیدن پلك چشم را هم انجام دهم، كمی مكث می‌كند و می‌گوید: عمل لاله گوش و كشیدن پلك چشم را دكتر در یك روز برایتان انجام می‌دهد و بیشتر از یك ساعت هم وقت نمی‌برد.

جراحی بینی هم بستگی به مشكل‌تان دارد، اگر مشكل‌تان خیلی حاد نباشد جراحی 30 دقیقه، در غیر این‌صورت تا یك ساعت ادامه پیدا می‌كند. هزینه‌ها سوال بعدی است كه از منشی می‌پرسم، می‌گوید:‌ 4 میلیون تومان هزینه جراحی لاله‌بینی می‌شود و كشیدن پلك هم از 2 تا 5 میلیون تومان هزینه دارد. در مورد جراحی بینی هم از 1.5 میلیون تومان تا 5 میلیون تومان هزینه دارد. خانم منشی این نكته را هم اضافه می‌كند كه اگر قبل ازتمام شدن سال 91 وقت تلفنی بگیرم و مقداری از هزینه عمل را به حساب دكتر واریز كنم می‌توانم از تخفیف ویژه برای سه عمل زیبایی برخوردار شوم.

گذاشتن گونه به روش تزریقی از یك میلیون تا 2.5 میلیون تومان، گذاشتن گونه مصنوعی از 3 تا 5میلیون تومان،‌جلو آوردن چانه از 6 تا 9 میلیون تومان، ضخیم و نازك كردن لبها از 2 تا 6 میلیون تومان و افزایش قد از 12 تا 25 میلیون تومان از دیگر جراحی‌هایی است كه این دكتر متخصص برای مراجعه كنندگان انجام می‌دهد. برا ساس آمارهای غیر رسمی، اكثر افرادی كه برای جراحی‌های زیبایی مراجعه می‌كنند در گروه سنی 20 تا 26 سال قرار دارند. به عقیده روان‌شناسان بسیاری از این افراد مشكل شخصیتی دارند و این در حالی است كه بر اساس آمار انجمن جراحان فك و صورت انجام عمل زیبایی بینی در سال حدود 200 میلیارد تومان دستمزد روانه جیب جراحان زیبایی می‌كند.

بر این اساس در سه سال گذشته در ایران حداقل ۲۴۰ هزار بار جراحی زیبایی انجام شده است كه از این تعداد ۱۷۰ هزار جراحی زیبایی بینی انجام شده است. از تقسیم ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه سالانه هر عمل زیبایی بینی به متوسط تعداد افرادی كه هر ساله این عمل را انجام می‌دهند (۸۵ هزار نفر در سال) مبلغ تقریبی 2 میلیون و 300 هزار تومان هزینه هر عمل جراحی می‌شود.

دكتر محسن نراقی، رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران با اشاره به این نكته كه جراحی بینی در ایران رتبه اول را در میان سایر جراحی‌های زیبایی صورت به خود اختصاص داده است، می‌گوید:‌انجام جراحی‌هایی که به منظور زیباسازی بینی در ایران صورت می‌گیرد، از نظر جسمی، روانی، اقتصادی و اجتماعی هزینه‌های زیادی را بر مردم و جامعه تحمیل می‌کند. دكتر نراقی اگر چه آمار دقیقی از میزان جراحی‌های بینی كه د ركشور انجام می‌شود ارائه نمی‌كند اما می‌گوید:‌اگر بتوان در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد که فقط افرادی که به اینگونه عمل‌های جراحی نیاز دارند مراجعه کنند، خدمت بزرگی به مردم و کشور انجام شده است.

به گفته وی انجام اعمال جراحی همچون بوتاکس (فلج کردن عضلات صورت برای رفع خطوط ابرو و چروک ها) درصدر اقدامات زیبایی غیرجراحی و پس از آن فیلر (استفاده از پرکننده‌ها در اندام صورت برای رفع چروک ها) در رتبه دوم در کشور ما قرار دارد. نراقی با بیان اینکه در بسیاری موارد بر اثر استفاده از مواد نامرغوب یا نحوه ناصحیح افراد با مشکلاتی پس از انجام بوتاکس یا فیلر مواجه شده‌اند، تاکید می‌كند: انجام اینگونه اقدامات غیرجراحی زیبایی برای اندام صورت نیز، باید زیرنظر متخصصین مجرب صورت بگیرد چراکه انجام ناصحیح آن عواقب زیادی می‌تواند برای افراد داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha