سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6998

معاونان آموزشی و سلامت وزارت بهداشت، طی نشست مشتركی به بررسی راهكارهای تهیه نقشه جامع علوم پزشكی كشور و توسعه و تعمیق ادغام بهداشت، درمان و آموزش پزشكی پرداختند.

نقشه جامع علوم پزشكی كشور تدوین می‌شود
به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، موید علویان معاون سلامت وزارت بهداشت در این نشست با اشاره به این مطلب كه نظام جمهوری اسلامی از معدود كشورهایی است كه با ادغام بهداشت و درمان و آموزش پزشكی توفیقات و دستاوردهای بسیار خوبی را در ارتقای سلامت جامعه به دست آورده است، افزود: لیكن این تجربه كماكان نیاز به توسعه و تعمیق داشته تا علاوه بر حل مشكلات سلامت كشور توسط دانشگاهها، الگوی مناسبی برای دیگر كشورها شود.
وی گفت: این مدل، ما را در تعیین دقیقتر نیازهای اصلی تخصصی در امور پزشكی بسیار كمك كرده و می‌تواند بستر مناسبی برای ترسیم جامع تر نقشه علمی كشور در حوزه سلامت باشد.
معاون سلامت وزارت بهداشت ایجاد امكان تغییرات در مباحث آموزشی و دانشگاه مبتنی بر مشكلات بهداشتی درمانی هر استان، تقویت توانمندی های علمی گروه پزشكی درامور بهداشتی و درمان های سرپایی، تربیت فارغ التحصیلان علوم پزشكی در دانشگاه ها منطبق با نیاز استانها، توسعه رشته های علوم پزشكی در دانشگاه ها مبتنی بر نیازهای پزشكی و سلامت استانهای كشور و افزایش جذب دانشجویان گروه پزشكی به صورت بومی واخذ تعهد خدمت در استانهای محل تحصیل را در راستای ترسیم نقشه جامع علوم پزشكی كشور ضروری دانست و اظهار امیدواری كرد كه با همكاری بخش سلامت و آموزش پزشكی ، جمهوری اسلامی در عرصه سلامت در منطقه پیشتاز باشد.
در ادامه این نشست بهرام عین‌اللهی معاون آموزشی و امور دانشجویی وزارت بهداشت، با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری خطاب به دانشگاه‌ها در خصوص تعیین نیازهای علمی و تخصصی و ضرورت ترسیم نقشه علمی كشور گفت: با افزایش همكاری ها و تعاملات بخش بهداشت و درمان و بخش آموزش دانشگاه های علوم پزشكی كشور می‌توانیم نیازهای بخش سلامت را دقیقا شناسایی كنیم و متناسب با این نیازها جهت و سوی توسعه علمی و تربیت بدنی انسانی در حوزه علوم پزشكی را با نیازهای كشور منطبق سازیم.
وی با تاكید بر این مطلب كه توسعه علوم پزشكی و تربیت نیروی انسانی در دانشگاه ها باید كاملا با نیازهای كشور منطبق شود، گفت: تلاش می‌شود تا با تعیین نقشه علوم پزشكی در كشور ، آموزش علوم پزشكی در راستای ارتقای سلامت جامعه متحول شود.
عین اللهی با تاكید بر اینكه حیطه مسئولیت و پاسخگویی دانشگاه ها برای تربیت و تامین نیروهای مورد نیاز هر استان باید افزایش یابد افزود: باید كمیته ویژه‌ای برای تهیه نقشه جامع علوم پزشكی كشور تشكیل شود.
در پایان این نشست مقرر شد كمیته ویژه‌ای با همكاری مركز توسعه شبكه و ارتقای سلامت و مركز مطالعات و توسعه آموزش پزشكی در وزارت بهداشت، مسئولیت عملیاتی كردن مباحث مطروحه را به عهده گرفته و گزارشات فصلی خود را به دانشگاه های علوم پزشكی سراسر كشور اعلام كنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha