دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 69982

با این که هنوز فرزندتان چشم به این دنیا باز نکرده است ولی از احساس و هیجانات شما می تواند بهار را حس کند.

نکاتی برای خانمهای باردار در نوروز
سلامت نیوز :بچه دار شدن می تواند به معنای شکفتن گل زندگی مشترک و آغاز بهاری دیگر باشد. به ویژه برای زوج هایی که برای اولین بار صاحب فرزند می شوند احتمالا این آغاز هیجان انگیزتر خواهد بود. فراموش نکنید با این که هنوز فرزندتان چشم به این دنیا باز نکرده است ولی از احساس و هیجانات شما می تواند بهار را حس کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ پس سال نو را با هم جشن بگیرید و به این فکر کنید که عید سال بعد فرزندتان نیز با شما سر سفره هفت سین منتظر نو شدن سال است. نوروز ۹۲ می تواند برای خانم های باردار بسیار خاطره انگیز باشد پس سعی کنید از تک تک لحظات آن بهره ببرید. توصیه های زیر به شما کمک می کند تا از این ایام نهایت لذت را ببرید.

به دیدن طبیعت بروید. با دیدن غنچه گل های بهاری و استشمام بوی بهار روحیه شما نیز بهاری خواهد شد.

در تعطیلات نوروز برنامه روزانه معمول اغلب خانواده ها دچار تغییر می شود و بیشتر افراد این ایام را به استراحت و مهمانی می گذرانند. اما به شما خانم های باردار توصیه می کنیم در کنار مهمانی و استراحت حتما زمانی را در طول روز به پیاده روی با همسرتان اختصاص دهید تا علاوه بر حفظ سلامتی و لذت بردن از طبیعت بهاری احساس صمیمیت و محبت میان شما بیشتر شود.

عید نوروز برای بیشتر افراد با خاطراتی شیرین و زیبا همراه است که مرور آن می تواند تاثیر مثبتی در روحیه شما داشته باشد. پس دفترچه ای بردارید و خاطرات خوشتان را بنویسید.

شاید از این که مانند سال های گذشته نمی توانید به مسافرت یا کوهنوردی بروید ناراحت باشید. ولی فراموش نکنید که این موارد موقتی است و شما اکنون مسئولیت مهم تری را به عهده گرفته اید که همان مادر شدن است.

دید و بازدید در ایام نوروز از موارد مثبتی است که باعث تجدید دیدار خانواده و اقوام می شود. اگر وضعیت سلامت مناسبی دارید سعی کنید حتما در این دید و بازدید ها شرکت کنید و از معاشرت با اقوام لذت ببرید. اما سعی کنید مهمانی ها پشت سرهم و طولانی نباشد تا شما را خسته نکند. اگر میزبان هستید حتما از همسر یا شخص دیگری برای پذیرایی کمک بگیرید و یادتان باشد که اطرافیانتان شرایط شما را درک می کنند و از شما انتظار پذیرایی مفصل ندارند پس سعی کنید مهمانی را ساده برگزار کنید.

در تعطیلات نوروز تماشای برنامه های تلویزیون یکی از راه های پرکردن اوقات فراغت در خانواده هاست. بیشتر شبکه های تلویزیونی نیز برنامه های متنوعی را برای ایام نوروز تدارک دیده اند.

اما بهتر است زمان کمی را صرف تماشای تلویزیون بکنید. نتایج تحقیقات نشان می دهد که افراد شاد کمتر تلویزیون نگاه می کنند. پس بهتر است در این دوران که روحیه حساسی دارید به جای تماشای تلویزیون بیشتر اوقات فراغتتان را به پیاده روی، گردش، مطالعه و انجام کارهای هنری اختصاص دهید.

ایام تعطیلات که اعضای خانواده بیشتر وقتشان را باهم می گذرانند زمان خوبی است تا با همسرتان درباره شیوه های  تربیتی  وتصمیماتی  که  برای  آینده  فرزند خود دارید صحبت کنید.

به همسران زنان باردار نیز توصیه می شود در این ایام به مطالعه کتاب هایی درباره تربیت فرزند بپردازند و هرچه بیشتر خود را برای پدر شدن آماده کنند.

همچنین بهتر است در ایام تعطیلات آقا وقت بیشتری را با خانم باردار خود بگذراند و او را به مکان هایی که دوست دارد برای گردش ببرد.

خلاقیت داشته باشید. مثلا جشن کوچکی به مناسبت اولین سال نو فرزندتان برگزار کنید یا نهالی برای فرزندتان بکارید.

در دید و بازدیدهای ایام نوروز صحبت کردن با آن دسته از افراد خانواده ودوستان که تجربه والد شدن را دارند می تواند مفید باشد.

حتما به هنگام تحویل سال دعای سال تحویل را برای خود و فرزندتان زمزمه کنید و از خداوند بخواهید تا در سال نو فرزندی سالم به شما هدیه کند. فراموش نکنید که با یاد خدا دل ها آرام می گیرد. ایمان و اطمینان به خدا یکی از موارد به وجود آورنده احساس خوشبختی در افراد است. پس در هر شرایطی امید به خداوند را فراموش نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha