دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 69996

سلامت نیوز : قاسم قنبری در گفت‌وگو با فارس افزود: برنامه نظارت و بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی از اول اسفند عملیاتی شده است و از 25 اسفند با تأکید بر اماکن بین راهی و آغاز سفرهای نوروزی نظارت را جدی‌تر دنبال کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بنابراین از مسیر جاجرود تا دماوند تمام رستوران‌ها و اماکن عرضه مواد غذایی مانند سوپرمارکت‌ها و خواربار فروشی‌ها بازدید شد.

آغاز بازرسی اماکن فیروزکوه، لواسانات و فشم از امروز

قنبری تصریح کرد: امروز نیز واحدهای صنفی عرضه کننده مواد غذایی از مسیر فیروزکوه، لواسانات و فشم بازرسی خواهند شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در بازرسی مسیر جاجرود تا دماوند دو واحد صنفی خواربار فروشی و سوپر مارکت اخطار 48 ساعته گرفتند و قرار شده تا امروز نواقص خود را برطرف کنند که در غیر این صورت پلمب خواهند شد.

وی با بیان اینکه حدود 130 واحد صنفی از جمله ۱۸ رستوران توسط بازرسان دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفتند گفت: این بازرسی‌ها تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد و بدون کوچکترین اطلاع‌رسانی قبلی واحدهای صنفی ارزیابی می‌شوند.

قنبری گفت: زیرساخت‌های لازم انجام شده تا هر واحد صنفی که بازدید شد دارای نشانه شود بنابراین تا آن زمان مردم می‌توانند با دسترسی به اینترنت از اماکن مورد تأیید با خبر شوند.

وی افزود: همچنین کارت بازدید برای اماکن صادر می شود و باید در مقابل دید مردم نصب شود که در آن موارد بازدید و نواقص ثبت می‌شود.

کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد نتایج گزارش 15 روز ابتدای اسفند گفت: 25 هزار و 475 بازدید انجام گرفته که از این تعداد هزار و 845 واحد صنفی به مراجع قضایی معرفی شدند.

پلمب 220 واحد تولید و عرضه مواد غذایی

قنبری ادامه داد: در این بازدید‌ها 220 واحد صنفی پلمب شد و برای 7847 واحد صنفی کارت معاینه پزشکی صادر شد.

وی ادامه داد: همچنین از 406 مورد اقلام غذایی که شامل شیرینی‌، مواد غذایی بسته بندی شده، آجیل و خشکبار بوده نمونه‌برداری انجام شد که نتیجه آزمایش 389 مورد از آنها به دست نیامده و 12 مورد نامطلوب و 5 مورد مطلوب گزارش شده است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تمام مواد غذایی آزمایش و نمونه‌برداری نمی‌شوند بلکه مواد غذایی مشکوک در بازدیدها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

پسته‌ها سالم هستند

قنبری افزود: گزارش نهایی نمونه‌برداری‌های انجام شده از آجیل و پسته‌های مشکوک به آلودگی به سم آفلاتوکسین امروز نهایی شد و تمام این اقلام سالم گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha