رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: مسئولان و متولیان امور سلامت، کمتر با اهالی فن مشورت می کنند.

دکتر محسن هاشمی، در گفتگو با مهر از نگاه مدیریتی حاکم بر وزارت بهداشت انتقاد کرد و افزود: مدیریت در حوزه سلامت، ضعیف تر از موفقیت ها و پیشرفت هایی است که در این عرصه به آنها دست می یابیم.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با عنوان اینکه در حوزه سلامت از مشاوره اهالی فن بهره ای گرفته نمی شود، گفت: در همه جای دنیا، اغلب امور درمانی و بهداشتی به انجمن ها واگذار می شود و بر عملکرد آنها نظارت صورت می گیرد.

به گفته هاشمی، انجمن های علمی در حوزه سلامت باید خود تصمیم گیر باشند و وزارتخانه سیاستگذاری کند.

وی با تشبیه سیاست سلامت در جامعه به یک پازل، تصریح کرد: هر کدام از قطعات این پازل خراب باشد، آن یکی را خراب می کند و اگر قطعه ای از پازل نباشد، چیدن آن میسر نخواهد بود.

هاشمی همچنین از نحوه اعطای مجوزهای تاسیس درمانگاه انقاد کرد و افزود: اگر قرار باشد، مجوز تاسیس و ایجاد یک مرکز خیریه صادر شود، آن مرکز باید همیشه کارکرد خیریه داشته باشد و نباید نگاه درآمدزایی بر آن وارد شود.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با تاکید دوباره بر عدم مشورت و بهره مندی وزارت بهداشت از نظرات و معلومات اهالی فن در حوزه سلامت، افزود: حتی در واردات تجهیزات پزشکی نیز، این مشورت صورت نمی گیرد. در حالی که انجمن ها، هیچ هزینه های برای وزارتخانه ندارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha