دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵

سلامت نیوز : متخصصان علوم پزشکی در آمریکا با انجام آزمایشات جدید دریافتند که حوادث منفی می‌توانند سطح التهاب بدن را افزایش دهند و این التهاب نیز به نوبه خود خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و آرتریت (التهاب مفاصل) را تشدید می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این پزشکان در مطالعه‌ جدید دریافتند: هنگامی که فرد در معرض حوادث منفی و استرس‌آور قرار می‌گیرد، سطح پروتئین "سی‌ آر پی" بدن که علامت التهاب بافتی است، بالا می‌رود.

در این مطالعه از شرکت‌ کنندگان خواسته شد تا تمایل خود را برای اندیشدن درباره موضوعات تنش‌آور گزارش دهند و سپس ارزیابی کنند که این تفکرات چه تاثیری در بروز واکنش‌های فیزیولوژیکی در آنها داشته است.

پزشکان آمریکایی 34 زن را مورد بررسی قرار دادند و از نیمی از آنان درخواست کردند تا تصور کنند در حال سخنرانی در جمع هستند و از نیمی دیگر درخواست شد تا به تصاویر خنثی فکر کنند.

پزشکان آمریکایی پس از آزمایش خون شرکت‌کنندگان دریافتند که سطح پروتئین "سی‌ آر پی" در بدن افرادی که تصور سخنرانی در جمع را داشتند، افزایش یافت. افزایش این پروتئین نیز به نوبه خود منجر به تشدید التهاب بافتی می‌شود و به مرور زمان می‌تواند به جسم آسیب وارد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha