سلامت نیوز : نمایندگان مجلس شورای اسلامی درهفتاد و هشتمین جلسه سال جاری بهارستان و به عبارتی آخرین جلسه مجلس در سال 1391 بررسی رای اعتماد وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در دستور کار داشتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این جلسه محمدحسن طریقت‌منفرد با دفاع بی‌حاشیه رییس‌جمهور و رای اعتماد مجلس، به عنوان دومین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت دهم مشغول به کار شد.

در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس، تعیین تکلیف بودجه سه دوازدهم سال 1392 در دستور کار نمایندگان بود هرچند که این جلسه با سخنرانی آیت‌الله غروی از مدرسین حوزه علمیه قم آغاز شد اما پس از آن، رسیدگی به لایحه بودجه سه دوازدهم سال 1392 که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود در دستور کار قرار گرفت که در نهایت با تصویب پیشنهاد یک عضو هیات رییسه مجلس، بودجه سه دوازدهم به همراه 170 میلیارد تومان اعتبار برای برگزاری انتخابات همزمان ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به تصویب نمایندگان رسید.

با اینکه قرار بود پس از رسیدگی مجلس به لایحه سه دوازدهم بودجه سال آینده، جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دستور کار نمایندگان قرار گیرد ولی به دلیل تاخیر رییس‌جمهور، ‌رسیدگی به طرح اصلاح مواد 26 و 73 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را در دستور کار قرار داد.

پس از اظهارنظر مهدی کوچک‌زاده در مخالفت با کلیات طرح مذکور و در زمان اظهارات کمال علیپور که در موافقت با کلیات طرح سخن می‌گفت رییس‌جمهور و هیات همراه با استقبال محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس وارد صحن علنی شد.

محمدرضا رحیمی، محمدرضا میرتاج‌الدینی، زریبافان و فروزنده به همراه محمدحسن طریقت‌منفرد رییس‌جمهور را همراهی می‌کردند.

پس از ورود رییس‌جمهور و هیات همراه، لاریجانی دستور قطع مذاکرات نمایندگان در خصوص طرح اصلاح مواد 26 و 73 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را صادر کرد.

احمدی‌نژاد در ساعت 9:38 پشت تریبون مجلس رفت و در ساعت 9:45 دقیقه سخنانش را که تماما در دفاع از محمدحسن طریقت‌منفرد انجام شد را به پایان رساند.

رییس‌جمهور به محض اتمام سخنانش مجلس شورای اسلامی را برای افتتاح پروژه فاز چهارم آزادراه تهران - شمال ترک کرد.

هنگام خروج احمدی‌نژاد، محمدرضا باهنر وی را بدرقه کرد.

حسن تامینی نماینده رشت، عوض حیدرپور نماینده شهرضا، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه و بهروز نعمتی نماینده اسدآباد در مخالفت با وزیر پیشنهادی و فرهاد بشیری نماینده پاکدشت، هادی قوامی نماینده اسفراین، سیدامیرحسین قاضی‌زاده نماینده مشهد در موافقت با محمدحسن طریقت‌منفرد سخن گفتند.

سخنرانان از ساعت 9:45 تا 10:55 به مدت یک ساعت و 10 دقیقه در دفاع و در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سخن گفتند.

محمدحسن طریقت‌منفرد ساعت 10:56 دقیقه برای دفاع از برنامه‌هایش پشت تریبون مجلس رفت و تا ساعت 11:18 دقیقه به تشریح برنامه‌ها و سیاست‌هایش برای اداره وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت.

وی در میان سخنانش به برخی از شبهات مطرح شده توسط نمایندگان نیز پاسخ داد.

با پایان یافتن اظهارات موافقان و مخالفان محمدحسن طریقت‌منفرد، مجلس وارد رای‌گیری شد و از 214 نماینده حاضر در جلسه، 112 نفر رای موافق، 73 نفر رای مخالف و هشت نفر رای ممتنع دادند به این ترتیب مجلس شورای اسلامی دومین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت دهم را با رای اعتمادش روانه کابینه کرد تا دولت دهم چند ماه پایانی کارش را با حضور محمدحسن طریقت‌منفرد ادامه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha