سلامت نیوز : محمدباقر صابری ظفرقندی در گفت‌وگو با پانا درخصوص طرح ادغام خدمات پیشگیری و درمان اعتیاد با طرح پزشک خانواده بیان کرد: ارزیابی که از این طرح صورت گرفته است نشان می دهد که اجرای این گونه طرح ها در درمان اعتیاد بسیار تاثیرات مثبتی برجای می گذارد.


وی ادامه داد:  نظام سلامت در همه کشورها و از جمله ایران راهی به جز ادغام خدمات پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های ناشی از اعتیاد در نظام مراقبت‌های بهداشتی اولیه پزشک خانواده نخواهد داشت. 


مدیرکل درمان و حمایتهای اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: این گونه برنامه ها سبب می شود تا برنامه های پیشگیری و درمان از اعتیاد بیش از گذشته در اختیار مردم قرار بگیرد و کسانی که می خواهند از این برنامه ها بهره مند شوند، دسترسی بیشتر و بهتری به این امکانات پیدا می کنند.


به گفته ظفرقندی در نظام بهداشتی و درمانی می‌توان خدمات درمانی ارزان و با کیفیت بالا به نیازمندان ارائه کرد چراکه پیش از این نیز کشور توانست در زمان بحران های هشت ساله جنگ، خدمات بهداشتی و درمانی مناسب و ارزان را در دورافتاده‌ترین نقاط کشور به مردم ارائه کند.


وی خاطرنشان ساخت: تجربه نشان می دهد که ارائه خدمات پیشگیری و درمان اعتیاد در بستر نظام ارجاع می‌تواند مشکلات مربوط به سوء مصرف مواد را به حداقل ممکن رساند. 


مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: وزارت بهداشت  در موضوع پزشک خانواده باید با جدیت بسیار به موضوع مهم بهداشت روان و اعتیاد نیز بپردازد و هرگونه کوتاهی در این امر باعث صدمات جبران‌ناپذیری به کشور خواهد شد. 


طرح ادغام خدمات پیشگیری و درمان اعتیاد با طرح پزشک خانواده با واکنش های متفاوتی رو به رو شده است و برخی آن را طرح مثبتی برمی شمرند و این در حالی است که برخی دیگر ورود بحث درمان اعتیاد به طرح پزشک خانواده را در شرایط فعلی جایز نمی دانند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha