سلامت نیوز : رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از حضور ۱۵۵ زن امدادگر در ۳۱ پایگاه جاده‌ای در طرح نوروز برای خدمت‌رسانی به زنان حادثه دیده خبر داد.

محمود مظفر در گفت‌وگو با ایلنا، ضمن اشاره به حضور زنان امدادگر در پایگاه‌های جاده‌ای طرح نوروز ۹۲ گفت: در راستای استفاده حداکثر از توان امدادگران زن در پوشش حوادث احتمالی ایام نوروز و همچنین پاسخگویی به علاقمندی زنان امدادگر، مقرر شد، در طرح نوروز ۹۲ از توان این بانوان استفاده شود.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در هر استان یک پایگاه جاده‌ای در اختیار زنان امدادگر است، ‌افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۳۱ پایگاه جاده‌ای نزدیک به شهر برای حضور بانوان امدادگر در نظر گرفته شده است.

مظفر خاطرنشان کرد: در هر پایگاه پنج زن حضور دارند که در مجموع ۱۵۵ بانوی امدادگر در شعب حاضرند که در شیفت روز نسبت به پوشش حوادث احتمالی اقدام و در هنگامی که عصر نیز، مردان امدادگر اداره پایگاه‌ها را بر عهده می‌گیرند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر درباره تخصص نیروی زنان امدادگر، گفت: این زنان در پایگاه‌های جاده‌ای‌ تمامی دوره‌های تخصصی امداد و نجات در جاده را فرا گرفته‌اند و تمامی وظایف پایگاه اعم از عملیات‌های امداد و نجات، رهاسازی، انتقال و حتی رانندگی با خودروهای نجات را نیز زنان به عهده می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha