دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 70037
 سلامت نیوز : آن‌هایی که با وزش نسیم محبت و جاری کردن زلال امیدواری با طبابت روح و روشن نگه داشتن چراغ حیات بیمار و درخشان کردن خورشید ایمان و اعتقادش به زندگی با هنر و تخصص خویش و نیز با تاسی بر سیره حضرت زینب کبری(س) عاشقانه در کنار بیماران خود هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ پرستار همه عاطفه‌ها و ستاره‌های درخشان ایمان و عفت و انسانیت خود را نثار می‌کند و با گفتارلطیف و رفتاری ظریف و با محبت و عاطفت بی دریغ نسبت به دیگران و همنوع خود روح و جان می‌بخشد.

شیفتگانی که حتی در طول هشت سال دفاع مقدس از جان خود گذشته و در کنار و دوشادوش مردان و رزمندگان حرکت کردند و جانبازی کردند تا درخت انقلاب استوار و جاودانه بماند.

آری پرستاری از جمله مشاغلی است که شب و روز نمی شناسد و تحمل سختی‌های این کار برای بسیاری ناممکن است البته باید گفت که پرستاران افرادی صبور، انسان دوست و با عاطفه هستند که از لحظه لحظه زندگی خود برای خدمت رسانی به مردم استفاده می کنند.

فشارهای کاری و مشکلات و مسایل روزمره زندگی نه تنها هرگز آن‌ها را از کارشان دور نکرده بلکه روحیه ایثار و ایستادگی سفید جامگان بی ادعا را افزون کرده است.

شنیدن ناله‌های بیماران،همراه شدن با درد و رنج آن‌ها التیامی برای کسانی است که بر روی تخت افتاده‌اند و دلسوزی و همراهی جز سفیدپوشان رئوف ندارند.
 
حضرت زینب کبری (س) بزرگترین الگو و اسوه صبر و استقامت برای همه زنان عالم به ویژه پرستاران است و آن‌ها با سرمشق قرار دادن این بانوی بزرگ همچون آن شیردل دشت کربلا، چون کوهی در برابر مشکلات ایستاده‌اند و مادرانه و مشفقانه از بیماران خود نگهداری و مراقبت می‌کنند.

زهرا مشایخی یکی از پرستاران دلسوز این مرز و بوم گفت: کار پرستاران تزریق کردن و آمپول زدن نیست بلکه تمام امور و مسوئولیت‌های یک بیمار بر عهده پرستار است.

وی خاطر نشان کرد: بیداری شبانه روزی یک پرستار در کنار دعای خیر بیماران بسیار لذت بخش است و تمام خستگی را از تن بیرون می‌کند.

این پرستار تلاشگر ضمن گلایه از مسئولان حوزه بهداشت اذعان داشت: افزایش کاری، حقوق ناچیز در برابر زحمات فراوانی که یک پرستار متقبل می شود،مشکلات و سختی‌های کار پرستاری از سوی مسئولان دیده می‌شود ولی اقدامات لازم صورت نمی‌گیرد.

مشایخی تاکید کرد: یکی دیگر از گلایه‌های پرستاران از سازمان صدا و سیما است که پرستاران را موجوداتی زیر دست و فضول که فقط تلفن به دست می‌گیرند و از کار گریزان هستند، نشان می‍دهد.

لیلا یحیی یکی دیگر از پرستاران دلسوز می‌گوید: عادی نبودن ساعات و شیفت کاری پرستاران زندگی روزمره آن‌ها را مختل می‌کند.

وی اظهار داشت: پرستاران با وجود مشکلات فراوانی که دارند هرگز با بیماران بدرفتاری نمی‌کنند و با نرمی و ملایمت به آن‌ها توجه کرده و رسیدگی می‌کنند.

وی گفت: پرستاران با درس گرفتن از بانوان بزرگ اسلام به ویژه حضرت زینب (س) مهر و عطوفت را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

زهرا طیبی که دکترای پرستاری علوم پزشکی دانشگاه تهران، اذعان داشت: حرفه پرستاری از سوی جامعه شناخته نشده و این حرفه به صورت کلی یک پرستار برای مردم معرفی شده است.

وی افزود: شناخت دارو و مراقبت از بیماران نیازمند یک تحصیلات آکادمیک است که پرستاران از این امر برخوردار هستند.

وی گفت: زحمات و فعالیت‌های پرستاران باید از سوی مسئولان شناخته شده باشد و نسبت به آن‌ها توجه شود.

وی اذعان داشت: رفتار و درمان و مراقبت‌های پرستاران در طول درمان و بهبودی بیماران نقش و تاثیر بسیاری دارد و این امر نشان از نقش مهم پرستاران دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha