دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۰
کد خبر: 70038
سلامت نیوز : اسداله رجب، رئیس انجمن دیابت ایران، در گفت‌وگو با برنا اظهار داشت: تعطیلات نوروزی موجب تغییر در نوع تغذیه و زندگی افراد می‌شود که بر همین اساس، باید برنامه‌ریزی منظم و دقیقی، به‌ویژه برای افراد دیابتی، صورت گیرد.

وی ادامه داد: افراد دیابتی که قند آن‌ها بالغ بر 180 میلی‌درصد است، باید از مصرف شیرینی و تنقلات در ایام نوروز بپرهیزند تا دچار مشکل نشوند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کسانی که آموزش‌های لازم را دیده‌اند و از کنترل به‌موقع و مطلوب برخوردارند، می‌توانند در ایام نوروز به‌اندازه طبیعی و معمول از شیرینی و تنقلات استفاده کنند.
رجب افزود: درطول مسافرت، افراد دیابتی باید مرتب قند خون خود را کنترل و درصورت استفاده از انسولین و دارو ،به موقع اقدام به مصرف آن‌ها کنند تا مسافرت سبب فراموشی آن‌ها نشود؛ زیرا ممکن است برخی از آن‌ها به کما روند و بی‌هوش شوند.

وی با بیان این‌که افراد دیابتی‌ها باید با برنامه‌ریزی به مسافرت بروند، گفت: تمام دیابتی‌ها حتی‌المقدور به شهرها و مکان‌هایی مسافرت کنند که به مراکز بهداشتی و درمانی دسترشی داشته باشند تا درصورت نیاز، به آن‌ها مراجعه کنند.

رئیس انجمن دیابت ایران در پایان گفت: درطول مسافرت، دیابتی‌ها حتماً وسایل و تجهیزات موردنیاز، ازجمله پنبه الکلی، سرنگ، دستگاه کنترل قند خون و آمپول گلوکاگون- برای زمانی که دچار کاهش قند خون یا تشنج می‌شوند- را به همراه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha