پنجشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 70085
سلامت نیوز : ساعت رسمی کشور ساعت 24 اول فروردین یک ساعت به جلو می رود.
به گزارش خبرآنلاین؛ طبق مصوبه مجلس، ساعت رسمی کشور ساعت 12 شب اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده می شود. این ساعت تابستانی است.
اما تغییر ساعت یعنی اولین شب سال جدید، یک ساعت کمتر می خوابید. البته خوش شانسی اینجاست که تعطیلات نوروزی است و می توان این کسر خواب را جبران کرد!
فراموش نکنید که از همین فردا، همه اتفاقات رسمی با ساعت رسمی انجام می شود؛ ساعت شروع به کار، حرکت قطارها، اتوبوس ها، هواپیماها، کشتی ها، برنامه های تلویزیونی و هر چیز دیگری که سر وقت باید انجام شود.
تغییر ساعت تابستانی یا صرفه جویی در زمان نور روز (DST) که در بیشتر کشورها با نام ساعت تابستانی نامیده می شود، به تغییر ساعت در منطقه های زمانی گفته می شود که موجب طولانی تر شدن روز در عصر و کوتاه تر شدن آن در صبح می‌شود. این تغییر معمولا در ابتدای بهار انجام و در پاییز نیز به حالت عادی بازگردانده می شود. بسیاری از کشورها برای بهینه سازی مصرف انرژی، در فصل بهار و تابستان ساعت رسمی کشورشان را معمولا یک ساعت به جلو می کشند، تا ساعات بیشتری از روز با ساعات کاری همخوانی داشته باشد و در ساعات کمتری از روز، نیاز به مصرف انرژی برای تامین روشنایی وجود داشته باشد.
در سالهای نخست دولت محمود احمدی نژاد، تغییر ساعت اتفاق نمی افتاد؛ دولت به آن اعتقاد نداشت. چون قانون هم نبود و دولت های پیشین با مصوبه هیات وزیران این تغییر ساعت را انجام می دادند. اما با مصوبه مجلس در سال 86، تغییر ساعت تابستانی، قانون شد و دولت موظف به اجرای آن.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha