پنجشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 70088

دكتر عبدالحمید ظفرمند متخصص دندانپزشكی كودكان و متخصص ارتودنسی اظهار داشت: برای سلامت عمومی كودكان در بعضی موارد بنا به تشخیص پزشك داروهایی به طور معمول یا متداول تجویز می‌شوند كه از جمله این داروها می‌توان به قطره آهن اشاره نمود.

آیا قطره آهن دندانها را می پوساند؟
سلامت نیوز : دكتر عبدالحمید ظفرمند متخصص دندانپزشكی كودكان و متخصص ارتودنسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: برای سلامت عمومی كودكان در بعضی موارد بنا به تشخیص پزشك داروهایی به طور معمول یا متداول تجویز می‌شوند كه از جمله این داروها می‌توان به قطره آهن اشاره نمود.
 
وی تصریح كرد: قطره آهن برای كودكان زمینه‌ای برای ایجاد پوسیدگی نیست ولی اگر چنانچه مواد قندی كه به طور معمول و در حد بالا در این گونه داروها وجود داشته باشد می‌تواند در صورت عدم رعایت بهداشت دهان موجب پوسیدگی دندان ها شود.
 
این متخصص متذكر شد: شایان ذكر است كه قطره آهن به لحاظ تركیب دارویی موجب رسوب رنگدانه‌های قهوه ای رنگ روی سطوح دندان ها می‌شود.

 لذا توصیه می‌شود: استفاده از قطره آهن به صورت محلول در مقدار مناسبی از آب آشامیدنی یا به شرط رعایت دقت والدین در انتهای زبان كودك چكیده شود و در این صورت مصرف كمی یا مختصری آب آشامیدنی به تنهایی بلافاصله بعد از مصرف داروی قطره آهن باعث جلوگیری از عوارض دندانی آن می‌شود.
 
دكتر ظفرمند تاكید كرد: از مصرف دارو برای سلامتی كودك ضروری است و بنا به توصیه پزشك لازم است پس برای رفع عوارض دندانی آن مراجعه به دندانپزشك و جرم گیری بهترین توصیه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha