پنجشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
سلامت نیوز : سعید ترابیان زاده متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: علائم و عوارض بیماری ام اس می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و همچنین شدت و سیر بیماری نیز در افراد مختلف، تا حد زیادی متفاوت است.
وی با بیان اینكه تاكنون علت دقیق بیماری ام اس مشخص نشده است، تصریح كرد: در عین حال برخی از عوامل به عنوان عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا به ام اس شناخته شده‌اند كه عوامل شغلی، محیطی، ژنتیك، جنسیت، مهاجرت و زندگی در ارتفاعات از جمله مهمترین آنها است.

ترابیان زاده گفت: اگرچه امكان درمان بیماری ام اس به دلیل نبود عامل دقیق این بیماری تقریباً غیرممكن است، اما با برخی از اقدامات و راهكارها می‌توان خطر و عوارض این بیماری را كاهش داد.

وی تأكید كرد: با كاهش فشارهای روحی-روانی به ویژه استرس و درمان زودهنگام ام اس و پیگیری اقدامات درمانی، امكان مقابله با این بیماری و جلوگیری از تشدید آن وجود دارد.

ترابیان زاده یادآور شد: اصلاح عادات غذایی به ویژه كاهش میزان مصرف چربی‌ها نیز می‌توان از تشدید عوارض ام اس پیشگیری كرد.

وی با اشاره به اینكه ورزش كردن نیز در مبتلایان به ام اس موضوعی مهم است، خاطرنشان كرد: با پرهیز از استعمال سیگار، پرهیز از اضطراب و تنش‌های روحی-روانی و كنترل عفونت‌های مختلف نیز می‌توان خطرات ناشی از ام اس را به میزان قابل ملاحظه‌ای كاهش داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha