پنجشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۰
کد خبر: 70104
سلامت نیوز :پزشکان معتقدند: سلامت افراد در دستانشان قرار دارد و دستان همچون دستگاه‌های سنجش سلامتی عمل می‌کنند و کوچکترین تغییر در آن‌ها می‌تواند نشان دهنده بیماری باشد.

به گزارش روزنامه ایندین تایمز، برخی از این تغییرات که می توانند به ما کمک کنند تا وجود یک بیماری یا نارسایی را در بدنمان سریعتر پیش بینی کنیم به شرح زیر است:

- رنگ پریدگی ناخن‌ها: ناخن‌ها باید سالم باشند و رنگ مایل به صورتی داشته باشند. اگر رنگ ناخن‌ها زرد مایل به سبز باشد، نشان دهنده وجود عفونت‌های قارچی است. همچنین زرد شدن ناخن‌ها می تواند شاخص ابتلا به بیماری‌های ریوی باشد.

- ناخن‌های قاشقی شکل: اگر ناخن‌ها به شکل قاشق هستند، نشان دهنده کمبود آهن و کم خونی است که می‌توان با مصرف مکمل‌های آهن و مصرف گیاهان سبز آن را برطرف کرد.

- همچنین زمانی که ناخن‌ها به شکل توپ درمی‌آیند این تغییر شکل می‌تواند علامت هشدار دهنده ابتلا به بیماری‌های درونی مثل سرطان ریه یا بیماری‌های قلبی باشد.

- وجود کبودی‌های کوچک روی ناخن نیز نخستین علائم ابتلا به آرتریت (عارضه التهاب مفاصل) و فاصله گرفتن مفاصل از یکدیگر است.

- خشکی پوست نیز یکی از علایم کم کاری تیروئید است که باعث می‌شود تا پوست رطوبت خود را از دست دهد. همچنین گاهی نیز خشکی پوست نشان دهنده حساسیت به صابون و لوازم آرایشی است.

- تعریق بیش از حد کف دست نیز می‌تواند حاکی از وجود مشکل در غده تیروئید باشد. فعالیت بیش از حد غده تیروئید موجب می‌شود تا بدن کالری بیشتری بسوزاند و به تعریق زیادتر و غیرمعمول بیانجامد.
منبع : ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha