یک متخصص پوست و مو به افرادی که زیاد به استخر می روند، توصیه کرد: به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های پوستی مرتبط با استخر، موازین بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر حسین کاووسی در گفت وگو با ایسناعفونت‌های پوستی، زگیل کف پا، قارچهای سطحی و کچلی، خشکی پوست و اگزما یا حساسیتهای پوستی را مهمترین بیماری‌های مرتبط با استخر دانست.

وی با بیان این که نحوه انتقال این بیماریها متفاوت است، گفت: میزان کلر یا ضدعفونی کننده‌های مازاد در آب، در ایجاد خشکی و تحریکات پوستی و رطوبت بالای محیط استخر و رشد میکروب‌های موجود نیز در ایجاد قارچها و عفونت‌های پوستی موثر می باشند.

این متخصص پوست و مو، بیان داشت: قارچ‌های پوستی، قارچ‌های میکروبی خاصی هستند که در محیط مرطوب به راحتی رشد می کنند، بعضی از این قارچ‌ها به صورت غیرفعال در سطح بدن وجود داشته و در شرایط مستعد رشد می‌کنند.

کاووسی فراهم بودن شرایط و محیط آلوده به میکروب زگیل را نیز در ایجاد زگیل موثر دانست و جنس پلاستیکی لباس شنا، کمبود اکسیژن رسانی به پوست و گرما و رطوبت را عامل اصلی التهاب و تشدید حساسیت‌های پوستی در بعضی افراد عنوان کرد.

این متخصص پوست و مو با تاکید بر استفاده از وسایل و پوشش شخصی در استخرها، دوش گرفتن قبل و بعد از رفتن به استخر، استفاده از صابون مناسب، لوسیون نرم کننده

(درافرادی که احساس خشکی و یا حساسیت پوست دارند) و پوشش مناسب شخصی را مهمترین توصیه‌ها برای پیشگیری از بیماری‌های پوستی مرتبط با استخر دانست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha