جمعه ۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۵
کد خبر: 70128

اصلا بعید نیست فرصت خانه تکانی را به دست نیاورده باشید. اما عید به هر حال از راه می‌رسد و منتظر تمیزکاری هیچ مادری هم نمی‌ماند!

اگر خانه تکانی تان تمام نشده حتما بخوانید!
سلامت نیوز :  اصلا بعید نیست فرصت خانه تکانی را به دست نیاورده باشید. اما عید به هر حال از راه می‌رسد و منتظر تمیزکاری هیچ مادری هم نمی‌ماند! اگر هنوز فرصت خانه تکانی را به دست نیاورده‌اید، به جای تحمل اضطراب، این گزینه‌ها را امتحان کنید. شما می‌توانید تمام این کار‌ها را با کمک اعضای خانواده انجام دهید. هم تفریح است، هم دورهمی.

کمد آقای ووپی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شهرزاد ؛ کافی است یک بار نگاه کنید تا مطمئن شوید کمد شما پر از لباس‌هایی است که دیگر به دردتان نمی‌خورد. قبل از هر چیز لباس‌ها را بیرون بیاورید و روی یک ملحفه تمیز پهن کنید. لباس‌های کهنه‌ای که دیگر آن‌ها را نمی‌پوشید جمع کنید، آن‌هایی که هنوز قابل استفاده هستند را جدا کنید، اگر نیاز به شستشو دارند، آن‌ها را بشویید و به نیازمندان بدهید. لباس‌های زمستانی که فکر می‌کنید تا سال بعد به آن‌ها نیاز ندارید را جدا کنید و در یک چمدان یا بقچه کوچک پارچه‌ای بپیچید و در جایی از کمد که دور از دسترس است قرار دهید.

می‌توانید برای اینکه لباس‌های شما تا سال بعد خوشبو و تازه بمانند چند گل یاس یا شب‌بو که در این فصل فراوان است را لابه‌لای آن‌ها بگذارید. لباس‌های مناسب فصل را هم به ترتیب اولویت در کمد و کشوهای دم دست بچینید. اگر به اندازه کافی کشو ندارید می‌توانید چند سبد در کمد‌ها بگذارید و چیزهایی مثل جوراب یا لباس زیر را در آن‌ها قرار دهید.


یخچال منتظر شماست

یخچال شما بعد از مدتی پر از موادی می‌شود که دیگر مصرف نمی‌کنید و جای اضافی در یخچال گرفته‌ است. یک سفره یا ملحفه تمیز کف آشپزخانه پهن کنید و هر چه در یخچال هست را روی آن بگذارید. می‌توانید برای این کار از بچه‌ها کمک بگیرید. ترکیبات رنگارنگ خوراکی‌های یخچال آن‌ها را سرحال خواهد آورد. اول از همه میوه‌هایی که دارند خراب می‌شوند را بیرون بیاورید و مصرف کنید. اگر وقت دارید می‌توانید با آن‌ها مربا یا سالاد میوه درست کنید. اگر چند قوطی سس یا رب یا ماده دیگری در یخچال دارید که مثل هم هستند همه را یکی کنید و قوطی‌های اضافه را دور بیندازید.

خوراکی‌هایی که از شب قبل مانده مثل مرغ یا برنج را کنار بگذارید. معمولا می‌توانید با سر هم کردن آن‌ها یک وعده غذای خوشمزه داشته باشید. مثلا مرغ را می‌توانید ریش‌ریش کنید و با آن کوکو درست کنید یا با آن ساندویچ‌های کوچکی با سس و پنیر درست کنید و برای شام میل کنید. بعد از آن قفسه‌های یخچال را دستمال بکشید و تمام چیزهایی که به دردتان می‌خورد را دوباره در آن بچینید.

با سلیقه باشید

فصل بهار است و اگر بخواهید می‌توانید به راحتی زیبایی طبیعت را در این فصل به خانه بیاورید. یک روز تعطیل قرار بگذارید به اتفاق همسر و فرزندان‌تان سری به بازار گل بزنید. حتی راه رفتن در این فضای زیبا به تقویت روحیه شما کمک خواهد کرد. در این بازار می‌توانید با صرف هزینه کم، مقدار زیادی گل طبیعی بخرید و در خانه بگذارید. می‌توانید از نزدیک‌ترین گل‌فروشی که در محل‌تان است، گلدان‌های شمعدانی، آزالیا و گل‌های دیگر بهاری بخرید و در خانه بگذارید. اگر درست از آن‌ها نگهداری کنید، حداقل تا یک ماه در خانه می‌مانند و گل دارند.

علاوه‌بر این، می‌توانید با تزئینات کوچک دیگر، فضای منزل‌تان را عوض کنید. مثلا می‌توانید یک روز دستگیره‌های در کمد را با روبان پاپیون بزنید. این پاپیون‌های رنگی بیشتر از آن‌چه فکر می‌کنید فضای خانه را شاد خواهند کرد. می‌توانید حتی بدون این‌که تولد کسی باشد یک روی چند کاغذ رنگی به دیوارهای اتاق کودک‌تان بزنید.

متفاوت باشید

حالا که کار مرتب کردن تمام شده می‌توانید با خیال راحت وقت‌تان را صرف کارهای لذت‌بخش‌تری در خانه کنید. خانه مرتب به شما نشان می‌دهد چه چیزی در آن کم است. برای مثال نگاهی به دیوارهای منزل‌تان بیندازید. با تغییر تابلو‌ها می‌توانید جلوه خانه را کاملا عوض کنید. یک قاب کهنه بردارید و اگر لازم است آن را رنگ کنید یا با وسایل تزئینی مثل پولک یا روبان تزئینش کنید. درون این قاب حتما لازم نیست یک عکس یا نقاشی بگذارید.

می‌توانید با آن کارهای متفاوتی انجام دهید. مثلا از کودک‌تان بخواهید یک نقاشی بکشد. این نقاشی به همراه بقیه یادگاری‌هایی که از رشد کودک دارید، مثل اثر پای او در نوزادی، گواهی تولد، دستبند بیمارستان یا حتی انشایی که نوشته یا دست‌خط کلاس اول او را کنار هم در قاب بچسبانید. این یک یادگاری زیبا از کودک شماست که با قاب گرفتن آن به همه نشانش خواهید داد.

با تغییر تابلو‌ها می‌توانید جلوه خانه را کاملا عوض کنید. یک قاب کهنه بردارید و اگر لازم است آن را رنگ کنید یا با وسایل تزئینی مثل پولک یا روبان تزئینش کنید. درون این قاب حتما لازم نیست یک عکس یا نقاشی بگذارید

خانه را اسکن کنید

این شکل از مرتب کردن را می‌توانید درباره تمام بخش‌های خانه انجام دهید. حمام و اتاق‌های مختلف پر از وسایلی است که دیگر استفاده نمی‌شوند. برای مرتب کردن کتابخانه یا میز کار هم باید تمام چیزهایی که روی آن است را بررسی کنید. کتاب، مجله یا سی‌دی‌های دیده شده را می‌توانید جایی در کتابخانه یا کمد کنار بگذارید و آن‌هایی که هنوز ندیده‌اید را دم دست‌تان بگذارید. کمد بچه‌ها را هم می‌توانید به همین روش مرتب کنید.

کفش‌ها، لباس‌ها یا اسباب‌بازی‌هایی را که برای کودک شما کوچک شده یا خراب و کهنه است را به موسسات خیریه بدهید تا خانه مرتب‌تری داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha