جمعه ۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 70142

شایعترین بیماری كه اوایل عید بروز می كند سندرم تونل كارپال است كه به علت فعالیت بسیار زیاد توسط دست صورت می‌گیرد.

شایع‌ترین بیماری كه اوایل عید بروز می‌كند!
سلامت نیوز : محمدحسین اكبری متخصص دست و اعصاب محیطی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: سندرم تونل كارپال این بیماری بر اثر فشاری است كه بر روی كانال مچ دست روی یكی از عصب‌های اصلی دست وارد می‌شود.

وی افزود: علت اصلی این فشار عصبی معمولا انجام فعالیت زیاد با دست است، همچنین این فشارهای عصبی روی انگشت شصت و سبابه اثر می‌گذارد به طوری كه فرد احساس خواب رفتگی، بی حسی ، كزكز شدن را در انگشتان خود می‌كند.

اكبری تصریح كرد: گاهی اوقات این بی حسی انگشتان آنقدر بر روی دست بیماران اثر می‌گذارد كه اگر شی در دست بیمار باشد ناخودآگاه به روی زمین می‌افتد.

وی عنوان كرد: این بیماری یكی از بیماری‌های شایع در بین زنان است و اغلب در زنانی رخ می‌دهد كه فعالیت‌های سنگین خانه داری بر روی دوش آنهاست و همچنین آمار این بیماری در بین زنان هر روز بیشتر و بیشتر می شود.

این متخصص اظهار داشت: این بیماری با دارو قابل درمان نیست مگر اینكه از مچ بندهای مخصوص این بیماری طراحی شده استفاده شود تا بیمار بهبود یابد.

اكبری توصیه می‌كند: همچنین توصیه ما به خانم‌های خانه دار كه عید هم در راه است این است كه وقتی كار سنگینی انجام می‌دهند حتی برای 10 دقیقه استراحت به دست و مچ دست دهند تا فعالیت‌های سنگین یك دفعه به مچ آسیب نزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha