سلامت نیوز : رضا وفایی نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح ویژه خدمات اورژانس 115 خراسان‌رضوی با همکاری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مشهد، سبزوار، نیشابور، تربت‌حیدریه و گناباد از 24 اسفند آغاز و تا 15 فروردین ادامه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: ‌در این ایام 69 پایگاه شهری و 96 پایگاه جاده‌ای با تمامی امکانات مورد نیاز و 170 دستگاه آمبولانس برای ارائه خدمات در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وفایی نژاد با بیان اینکه در این ایام بیش از یک هزار پرسنل اورژانس خدمات پیش بیمارستانی را به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی ارائه می‌دهند خاطرنشان کرد:‌ بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز برای ارائه خدمات احتمالی آمادگی کامل دارند.

وی تصریح کرد: ‌در طول این مدت تمام آمبولانس‌های جاده‌ای استان از ساعت 8 تا 12 و 16 تا 20 در حاشیه جاده‌ها مستقر می‌شوند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود:‌ همچنین ستاد هدایت درمان بیماران اورژانسی دانشگاه نیز در این ایام به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات و هماهنگی برای اعزام بیماران اورژانسی به مراکز درمانی است.

وفایی نژاد با اشاره به آمار عملکرد نوروز 91  یادآور شد: ‌در این ایام بیش از 13 هزار و 600 ماموریت توسط اورژانس 115 استان خراسان رضوی صورت گرفت که نسبت به سال گذشته 9 درصد افزایش داشت.

در ادامه حمیدرضا ریحانی، مدیر گروه طب اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) نیز در ارتباط با خدمات متخصصین طب اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) گفت:‌ اورژانس مرکزی بیمارستان امام رضا(ع)، برای سرویس دهی به زائران و مجاوران در ایام نوروز با 8 عضو هیئت علمی مقیم طب اورژانس و 47 دستیار تخصصی، به صورت شبانه روزی آماده سرویس دهی به زائران و مجاوران است.

ریحانی خاطر نشان کرد: ‌در این ایام، در هر شیفت کاری دو متخصص طب اورژانس مقیم و 12 رزیدنت طب اورژانس در شیفت‌های بالینی 12 ساعته آماده ارائه خدمات هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: ‌اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) با همکاری سایر بخش های بیمارستان آماده پذیرش بیماران داخلی، قلب، جراحی، سوانح و ...  است.

وی افزود: ‌بخش‌های رادیولوژی و آزمایشگاه اورژانس نیز در تمام تعطیلات به صورت 24 ساعته فعال است.

گفتنی است شکایات زائران و مجاوران بارگاه رضوی از طریق شماره تماس‌های 2-7283001 و 7045 و سایت razavi-chto.ir  ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی پیگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha