مدیركل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی كشور گفت: متاسفانه درمان بیماریهای مزمن در نظام سلامت كشور به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر علی حسن زاده در جمع خبرنگاران در كرج ضمن بیان این مطلب، افزود: هیچ‌گونه كنترلی بر مراكز ارائه خدمات درمانی و تقاضای این خدمات وجود ندارد، به طوری كه بیمه شده تامین اجتماعی از تمام مراكز درمانی در سطح كشور خدمات دریافت می‌كند و در طرف دیگر بیمه‌گر مكانیسم مدونی برای ارجاع بیماران تدوین نكرده‌ است.

وی در تشریح ماحصل این وضعیت گفت: در این حالت رادار سیندرم و CRADR SINDROM رخ می‌دهد، به این معنی كه بیمار به هنگام بیماری در صفحه رادار پیدا و بعد از درمان حذف می‌شود، لذا هیچگونه استمرار در درمان رخ نمی‌دهد.

حسن زاده تصریح كرد: درمان نكردن بیماری‌های مزمن، افزایش بخش‌های CCU و اورژانس از نتایج این روند است.

وی خاطر نشان كرد: سه اصل پیشگیری اولیه برای بیمار نشدن، پیشگیری ثانویه برای مبتلا نشدن به عارضه‌های بعد از بیماری، پیشگیری ثالثیه برای مبتلا نشدن به معلولیت در نظام سلامت كشور، فراموش شده است.

حسن زاده همچنین به سر باز زدن پزشكان تهرانی از پذیرفتن نرخ تعرفه‌های پزشكی دولتی اشاره كرد و گفت: استان تهران در كشور كمترین طرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی دارد و گلستان و خراسان بیشترین طرف قرارداد را دارند.

وی گفت: در كل كشور در سال 85، 45 هزار مركز خدمات درمانی ‌با سازمان تامین اجتماعی قرارداد بسته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha