از بعدازظهر شنبه (سوم فروردین) در حالی که سامانه بارشی قبلی از شرق خارج می‌شود، یک سامانه بارشی دیگر از نوار غربی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

ورود سامانه بارشی از غرب کشور/ افزایش دمای هوا
سلامت نیوز : مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور در چند روز آینده را تشریح کرد و گفت: طی روزهای آینده دمای هوا در اغلب نقاط کشور افزایش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ عبدالرضا امیدواری شهری گفت: از بعدازظهر شنبه (سوم فروردین) در حالی که سامانه بارشی قبلی از شرق خارج می‌شود، یک سامانه بارشی دیگر از نوار غربی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: بر این اساس از عصر روز شنبه و طی روز یکشنبه (سوم و چهارم فروردین) در برخی نقاط استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، جنوب ایلام، شرق خوزستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و سپس قزوین، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی وزش باد، بارش باران گاهی با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

امیدواری شهری ادامه داد: این شرایط در روز دوشنبه (پنجم فروردین) استانهای گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: طی این مدت بارش در مناطق سردسیر و مرتفع استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، اردبیل، زنجان و ارتفاعات البرز به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

امیدوار شهری افزود: طی روزهای جمعه و شنبه در بیشتر نقاط کشور دمای هوا افزایش می‌یابد. این افزایش دما در این مدت در استان گیلان و غرب مازندران با افزایش سرعت باد همراه است.

وی گفت: پیش بینی می‌شود از اواخر یکشنبه و طی روز دوشنبه در بیشتر استان‌های واقع در نیمه شمالی و جنوب غرب به ویژه در سواحل دریای خزر، دمای هوا کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha