اولین عمل جراحی پروتز vibrant در گوش، برای اولین بار در خاورمیانه در بخش تحقیقات گوش و حلق و بینی بیمارستان امیر اعلم انجام شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر مسعود متصدی زرندی، جراح این عمل در حاشیه این عمل اظهار داشت: در عمل كاشت پروتز vibrant، پروتز به یكی از استخوانچه‌های گوش میانی بیمار متصل شده و با انتقال صوت به گوش داخلی، شنوایی بیمار را از طریق سیستم الكترومگنتیك افزایش می‌دهد.

متصدی زرندی، با بیان این كه كاشت پروتز ویبرانت در بیمارانی كه دچار كم شنوایی بالاتر از 70 دسی بل هستند، انجام می‌شود، یاد آور شد: میزان اثر بخشی این عمل جراحی در بازگشت شنوایی بیماران وابسته به عوامل مختلف و متفاوت است. اما با این وجود با توجه به نتایج درخشانی كه تاكنون در سطح جهان از این عمل به دست آمده، امیدواریم كه در مورد این بیمار نیز نتیجه مطلوبی داشته باشد.

وی افزود: البته نتایج آزمایشات هنگام عمل بسیار امیدوار كننده بود و نتایج نهایی نیز یك ماه آینده به طور قطعی مشخص می‌شود.

این جراح گوش و حلق و بینی با تاكید بر این كه باطری این پروتز در بین موهای بیمار جاسازی می‌شود، خاطرنشان كرد: در این نوع عمل كاشت پروتز گوش، نیازی به انجام عمل‌های مكرر برای تعویض باطری وجود ندارد.

متصدی زرندی، قیمت پروتز vibrant را 13 هزار و 500 دلار عنوان كرد و گفت: با وجودی كه این نوع پروتزها گران قیمت هستند، اما متاسفانه بیمه‌ها هزینه آنها را تامین نمی‌كنند و پرداخت این هزینه سنگین بر عهده بیماران قرار می‌گیرد.

وی افزود: در صورتی كه برخی از سازمان‌ها، تامین هزینه این پروتزها را بر عهده گیرند، به طور قطع درمان بیماران كم شنوا راحت‌تر انجام می‌شو‌د.

جراح گوش و حلق و بینی بیمارستان امیراعلم در پایان گفت: پروتز vibrant برای درمان انواع ناشنوایی انتقالی، حسی عصبی و ناشنوایی تركیبی به كار می‌رود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha