متاسفانه در سال‌های اخیر ضمن کاهش سن زنان مصرف کنندگان مواد مخدر میل آن‌ها نیز به مصرف مخدرهای صنعتی و محرک‌هایی مانند شیشه و کرک افزایش یافته که ارزانی، در دسترس بودن، مصرف بدود بو و ترک بدون درد از جمله دلایل رونق بازار این مخدرهاست.

ترک بدون درد، علت افزایش مصرف شیشه میان زنان
سلامت نیوز : کبری افشار مسئول کمپ ترک اعتیاد زنان مهر آریا در گفت‌وگو با برنا اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر ضمن کاهش سن زنان مصرف کنندگان مواد مخدر میل آن‌ها نیز به مصرف مخدرهای صنعتی و محرک‌هایی مانند شیشه و کرک افزایش یافته که ارزانی، در دسترس بودن، مصرف بدود بو و ترک بدون درد از جمله دلایل رونق بازار این مخدرهاست.

وی با بیان این‌که 90 درصد از زنان معتاد از طریق همسران یا دوستی‌های خیابانی معتاد شده‌اند، افزود: مردم معتاد برای آن که از اعتراض‌های همسر در امان باشد وی را نیز وابسته به مواد می‌کند. گاهی نیز بدون آن که بخواهد زن خود را گرفتار کرده است به این صورت که مصرف مواد از سوی مرد در اتاق‌های در بسته و درحضور زن انجام شده و در اثر گذر زمان و تکرار این مورد زن از طریق دود موجود در هوا به مخدر مصرفی شوهر خود معتاد شده و کم کم وارد چرخه اعتیاد می‌شود.

مسئول نخستین کمپ ترک اعتیاد مجوزدار زنان استان تهران رابطه‌های خیابانی را نیز عامل اصلی افزایش معتادهای زن عنوان کرد و گفت: بسیاری از دختران جوان که درگیر رابطه‌های خیابانی می‌شوند برای اثبات علاقه و دوستی خود و گاهی نیز برای آن‌که از سوی دوست خود با عناوینی مانند «ترسو»، «بچه» و امثال آن خطاب نشوند مصرف مواد مخدر را آغاز می‌کنند.

وی تاکید کرد: به‌جز مواردی خاص که دختربچه‌های 8 یا 9 ساله برای ترک به مرکز من معرفی می‌شوند 80درصد از افراد مراجعه کننده برای ترک را دختران زیر 18 سال تشکیل می‌دهند، این عدد در سال‌های گذشته در حدود 20 تا 22 سال بود.

افشار وابستگی شدید به هر چیزی را جمله نشانه‌های اعتیاد به مخدرهای محرک دانست و افزود: مخدرهای صنعتی درد ناشی از خماری ندارند و از آنجایی که مواد مصرفی آن‌ها نیز بدون بو است، تشخیص اعتیاد این افراد در مراحل اولیه کار سختی است. اما لازم است بدانید که اگر کسی به صورت افراطی هر اقدامی را انجام دهد، در حالی که در گذشته تمایلی به انجام آن نداشته است خطر مصرف مواد مخدر توسط وی وجود دارد.

وی اظهار کرد: وسواس، پرخاشگری، بی هواسی، نبود تعادل زیاد نشانه مصرف محرک است. پس اگر یکی از اطرافیان شما بیش از اندازه کار می‌کند، می‌خندید، زیاد به نظافت خود اهمیت می‌دهد، پرخاشگر است، تعادل رفتاری خود را از دست داد و وسواس در او بروز کرده است، مدتی است مخدر صنعتی مانند شیشه مصرف می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha