سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7021

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، شایع ترین عوارض بعد از عمل جراحی زیبایی بینی را، مشکلات تنفسی عنوان کرد.

دکتر محسن نراقی، فوق تخصص راینولوژی در گفتگو با مهر، انجام جراحی های بینی در ایران را، مطلوب خواند و گفت: جراحی های بینی به دو گروه تقسیم می شود.

وی، این جراحی ها را شامل آندوسکوپیک یا همان عملکرد بینی و جراحی های زیبایی بینی دانست و تصریح کرد: در هر دو زمینه پیشرفت های زیادی در سالهای اخیر داشته ایم.

این فوق تخصص راینولوژی افزود: امروزه با انجام جراحی های آندوسکوپیک، علاوه بر اینکه مشکلات بینی را حل می کنیم. می توانیم مشلاکت اطراف بینی، از جمله بیماری های مربوط به چشم را برطرف کنیم.

نراقی با تاکید براینکه از راه بینی می توان بیماری های کاسه چشم را درمان کرد، اظهار داشت: امروزه توقع بر این است که بینی هایی که عمل می شود، نباید با مشکلات تنفسی برای بیمار همراه باشد و اگر چنین مواردی مشاهده شد، قطعا در انجام عمل نقصی وجود داشته است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بر تقویت ساختار اسکلتی بینی (روشهای تقویتی) در جراحی زیبایی اشاره کرد و افزود: در گذشته برای انجام جراحی زیبایی بینی، بافت های بینی را بر می داشتند که این مسئله به کوچک شدن بیش از اندازه بینی منجر می شد و در نتیجه مشکلات تنفسی برای فرد به دنبال داشت.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha