یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۹
کد خبر: 70210

استفاده از موادسفید کننده دندان حتی اگرکم باشد به مینای دندان آسیب می‌رساندو سلامت آن را به شدت به خطر می‌اندازند.

سفید کردن دندان مضر است
سلامت نیوز :  دکتر محسن هرندی در این باره گفت: این روزها از روش‌های مختلفی برای زیبایی استفاده می‌شود که سفید کردن دندان‌ها یکی از آن‌ها بوده و در 90 درصد موارد نیز نتیجه خوبی به دست می‌آید و بیماری به هدف خودمی‌رسد اما باید بدانید که استفاده از مواد سفید کننده دندان حتی اگر کم باشد به مینای دندان آسیب می‌رساند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ وی افزود: سفید کردن دندان‌هایی که در اثر مصرف چای، قهوه و دخانیات تیره شده‌اند آن هم توسط پزشک متخصص تاثیر دارد اما این عمل باید هر چند وقت یک بارتکرار شده و درمان قطعی زردی نیست.

این متخصص با بیان این‌که افرادی که مبتلا به بیماری‌های لثه یا ساییدگی مینا هستید با سفید کردن به دندان‌های خود لطمه می‌زنند، ادامه داد: بهترین روش استفاده از ترکیبات پراکساید شامل هیدروژن پراکساید یا آب اکسیژنه یا کارباماید پراکساید است که تاثیر مخربی روی دندان‌ها ندارد اما استفاده از مواد دیگر یا استفاده از دستگاه‌ها مختلف که تبلیغ می‌شود در برخی از موارد منجر به ریختن دندان‌های فرد استفاده کنند می‌شود.

وی گفت: بعد از سفید کردن دندان توصیه می‌شود در 24 ساعت اولیه از خوردن چای یا قهوه، نوشابه، سس قرمز و سایر سس‌های رنگی، پنیر، رب گوجه فرنگی، سیگار و سایر دخانیات، شکلات و هر چیزی که بر روی لباس سفید، لکه به جا بگذارد خودداری کنید. در این زمان استفاده از شیر و آب، موز و سیب، نان سفید، سوپ جو، خامه، ماکارونی با سس سفید، گوشت سفید پرندگان بدون پوست و ماهی‌های دارای گوشت سفید مجاز است.

هرندی در پایان از مردم خواست فریب تبلیغات مختلف را نخورده وسفیدی دندان‌های خود را به افراد غیرمتخصص و دستگاه‌های تبلیغاتی که در فضای مجازی به فروش می‌رسند، نسپارند.
 
وی گفت: در بسیاری از موارد این دستگاه‌های تبلیغ شده در فضای مجازی نه تنها منجر به سفیدی نمی‌شوند بلکه سلامت و بهداشت دندان را به شدت به خطر می‌اندازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha