یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۶

از بهترین اتفاقاتی كه ممكن است برای خانم‌ها پیش بیاید، گرفتن هدیه از همسر یا نامزد است. زن‌ها به طور فطری علاقه شدیدی به هدیه گرفتن دارند، چون این هدیه‌های به ظاهر ساده در نظر زنان نشانی از علاقه و قدردانی به آنهاست.

هر هدیه همسرتان نشانه چیست؟
سلامت نیوز : از بهترین اتفاقاتی كه ممكن است برای خانم‌ها پیش بیاید، گرفتن هدیه از همسر یا نامزد است. زن‌ها به طور فطری علاقه شدیدی به هدیه گرفتن دارند، چون این هدیه‌های به ظاهر ساده در نظر زنان نشانی از علاقه و قدردانی به آنهاست. هرچند كه فرایند هدیه گرفتن به اندازه كافی برای زنان نشاط‌آور است اما پشت این هدایای مخفی، یكسری جریانات غیرقابل پیش‌بینی پنهان شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایده آل ؛ گرفتن هدیه‌های كوچك از قبیل یك شاخه گل در مواقعی كه مناسبت خاصی ندارد، می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد اما وقتی روزهای خاصی مثل جشن تولد یا سالگرد ازدواج در پیش باشد در آن صورت یك شاخه گل كفایت نمی‌كند اما گذشته از این حساب كتاب‌های زنانه، بحث‌های شیرینی كه میان زنان بعد از گرفتن هدایایشان مطرح می‌شود جالب توجه است. این بحث‌ها مبنی بر چند پرسش است؛ چه فلسفه‌ای پشت این هدیه پنهان شده؟ چرا شوهرم این هدیه را برایم خریده؟ و هزاران چرای دیگر.

 وقتی همسرتان به شما شاخه گل می​دهد

شاخه گل را مردانی به عنوان هدیه انتخاب می‌كنند كه خسیس هستند و این خساست‌شان را پشت یك ادعای رمانتیك مملو از عشق و علاقه پنهان می‌كنند. او مردی است كه می‌خواهد همه چیز را به‌راحتی به دست بیاورد و حاضر نیست برای پیش رفتن این رابطه، هیچ از خودگذشتگی‌ای نشان دهد. مردی است كه بیشتر حرف می‌زند و اهل عمل نیست و آنقدرها هم كه ادعا می‌كند به شما علاقه ندارد. علاوه بر این، فردی است كه ذاتا تنبل است و نمی‌توانید روی او حساب باز كنید. اینگونه مردان در زمانی كه شما ناراحت باشید فقط شما را سرزنش می‌كنند و برای احساسات شما ارزشی قائل نیستند. بهتر است به این مرد دل نبندید، چون هرقدر هم برایش فداكاری كنید، باز هم تغییری در او ایجاد نمی‌شود. او دارای یك اعتمادبه‌نفس كاذب است و خودش را تافته جدابافته‌ می‌داند. بسیار چرب‌زبان است و قابل اعتماد نیست.

هدیه‌های فرعی و هدیه‌های اصلی!

به طور كلی هدایایی كه شما می‌گیرید به 2 دسته كلی تقسیم می‌شوند:

1- هدایای اصلی: طلا و جواهر، عطر، سبد گل و عروسك

2- هدایای فرعی: شكلات، پاستیل، كارت پستال، یك شاخه گل هدایای فرعی به‌عنوان تزئین كادوی اصلی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما شاید جالب باشد كه بدانید این هدایا و این ریزه‌‌كاری‌های نه‌چندان مهم حرف‌های مهمی را در مورد رابطه شما می‌زند كه شاید به‌راحتی قابل‌تشخیص نباشد.

  وقتی برایتان طلا و جواهر می​خرد

قبل از اینكه به رازهایی كه پشت این هدایای گران‌قیمت و باارزش نهفته است اشاره كنیم، باید بدانید كه طلا و جواهر مدنظر ما شامل وسایل تزئینی مثل ساعت، انگشتر، گردنبند و... است.اگر هدیه‌ای كه شما از همسر یا نامزدتان گرفتید جزو این گروه است، اجازه دهید پیش از هرچیز به شما تبریك بگوییم و اگر هنوز ازدواج نكرده‌اید وقت آن رسیده كه لباس عروسی‌تان را آماده كنید. مردی كه این نوع هدایا را انتخاب می‌كند به هیچ وجه خسیس نیست و خیلی دست و دلباز است. این دست و دلبازی ریشه در علاقه‌اش نسبت به شماست و بالطبع علاوه بر علاقه‌ای كه به شما دارد، ارزش خیلی زیادی هم برای شما قائل است و از همه مهم‌تر اینكه این رابطه برایش خیلی ارزشمند است. البته این به آن معنا نیست كه فردی مادی‌گراست و شما را با مادیات مقایسه می‌كند بلكه سعی و تلاشش این است كه ارزش این رابطه را حفظ كند و در یك مقایسه تطبیقی می‌توان به این نتیجه رسید كه حاضر است بهای گزافی را برای این رابطه بپردازد.

  سبد گل که همسرتان گرفته نشانه چیست

سبد گل از جمله هدایایی است كه هم می‌تواند به عنوان كادوی اصلی استفاده شود و هم می‌تواند یك هدیه فرعی در كنار دیگر هدایا به شما داده شود. هر كدام از این دو مطلب یك روانشناسی جداگانه دارد:

سبد گل به عنوان  هدیه اصلی: كسی كه برای شما سبد گل را به عنوان یك هدیه انتخاب می‌كند یك مرد مبادی آداب، متشخص و در عین حال مهربان است. این مرد برای شما و رابطه‌ای كه دارید ارزش قائل است اما خیلی رسمی است و این رسمی بودن نشان از صمیمیت كم رابطه‌‌تان دارد. رابطه شما روبه سردی است و باید بیشتر از گذشته به آن توجه كنید. علاوه بر این، اینگونه مردها، اهل حساب و كتاب هستند و محتاطانه برخورد می‌كنند، كمی هم زرنگی‌ در خونشان جریان دارد و علاوه بر اینها، بی‌گدار به آب نمی‌زنند و تمام واكنش‌هایشان بستگی به عمل شما دارد، یعنی به نوعی تمام واكنش‌هایشان،‌ عكس‌العملی است كه در مقابل عمل‌های شما نشان می‌دهند.

سبد گل به عنوان یك هدیه فرعی: این مرد، در درجه اول خیلی دست و دلباز است و به هیچ عنوان مرد خسیسی نیست و شما را خیلی دوست دارد؛ به خصوص اگر گلی كه برایتان خریده گل قرمز یا سفید باشد. گل‌های قرمز و سفید نشان‌دهنده علاقه او نسبت به شما و همچنین صداقت او در احساساتش است. علاقه این مرد به شما به حدی زیاد است كه حاضر است هر كاری را برای جلب رضایت شما انجام دهد. به طور كلی علاقه او به شما همراه با احترام زیادی است كه این احترام را به شما در بسیاری از مواقع نشان می‌دهد.

 چرا همسرم برایم عروسک خریده؟

مردی كه برای شما یك عروسک به عنوان كادو و هدیه انتخاب كرده شما را خیلی جدی نگرفته و بالطبع رابطه‌تان را هم خیلی جدی نمی‌بیند و فقط برای اینكه مسئولیت هدیه خریدن را از سر خودش باز كرده باشد این هدیه را انتخاب كرده است. به‌نظر او شما هنوز به بلوغ فكری نرسیده‌اید. او به هیچ عنوان قصد ندارد این رابطه را جدی کرده و احساسات مابین شما و خودش را عمیق‌تر كند. او به همین حد صمیمیتی كه وجود دارد، قانع است و درضمن تلاشی هم برای به‌دست‌آوردن دل شما نمی‌كند. به طور كلی فردی است كه نمی‌خواهد متفاوت باشد و به قول معروف اعتقاد دارد كه «خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو!» این مرد به عنوان نمی‌خواهد با احساسات شما بازی كند و خودش و احساساتش را بیشتر از آنچه هست، نشان نمی‌دهد. اهل دغل‌بازی نیست و صادق است. فقط گاهی در ابراز احساساتش ناخواسته اغراق می‌كند و این اغراق كردن‌هایش ریشه در این دارد كه جوگیر است و زود تحت شرایط جو و محیط قرار  می‌گیرد.

از كادو خبری نیست!

مردی كه به بهانه‌های مختلف از خرید هدیه خودداری می‌كند اصلا به شما فكر نمی‌كند و برای رابطه‌ای كه بین شما وجود دارد ارزشی قائل نیست. بهانه‌هایی كه این گروه از مردان برای نخریدن هدیه می‌آورند به 3 بخش تقسیم می‌شود:

مردانی كه علاوه بر اینكه هدیه‌ای برایتان نمی‌خرند این موضوع را به روی خودشان هم نمی‌آورند؛ این گروه از مردان خیلی پرتوقع هستند و به قول معروف آنها را مردان «پررو» می‌نامند. مردانی كه حتی وظیفه خودشان نمی‌دانند كه به شما ابراز علاقه كنند و خیلی به ندرت ممكن است كه به شما ابراز علاقه كنند این دسته از مردان بسیار مغرور هستند و هیچ چیز برایشان مهم‌تر از غرورشان نیست.

 مردانی كه به بهانه اینكه این بچه‌بازی‌ها را دوست ندارند از خرید هدیه طفره می‌‌روند؛ این گروه به هیچ وجه مردانی نیستند كه احساس مسئولیت داشته باشند و بهانه‌جو هستند و به بهانه‌های مختلف سعی می‌كنند كه شانه از بار مسئولیت خالی كنند. این گروه از مردان اصولا در سنین بالا ازدواج می‌كنند و بچه‌دار می‌شوند.

این گروه خودشان را فرهیخته می‌پندارند و گمان می‌كنند با دیگر افراد جامعه متفاوت هستند و خودشان را در قالب افراد روشنفكر جامعه نشان می‌دهند. مردانی كه هدیه نخریدن‌شان را نشات گرفته از فراموشی یا شلوغ بودن سرشان می‌دانند.اینها به طور كلی افرادی بهانه‌جو و بهانه‌گیر هستند و پیشرفت در زمینه‌های كاری برایشان خیلی مهم‌تر از پیشرفت در رابطه احساسی‌‌شان است.

این گروه  انسان‌‌هایی سر به هوا هستند و هیچ كاری را نمی‌توانند تا به پایان رساندن آن ادامه دهند. همیشه قبل از به نتیجه رسیدن، كار را رها می‌كنند و نگاه‌شان به وظایف شما طوری است كه انتظار دارند هر كاری را انجام دهید تا به پیشرفت آنها كمك كنید.

وقتی عطر هدیه همسرم است

كسی كه به شما عطر هدیه می‌دهد از رابطه با شما راضی است اما این رابطه هنوز خیلی شكل نگرفته است. به طور كلی این یك رابطه معمول است و نه نقطه قوت خیلی محكمی در آن وجود دارد و نه ضعفی قابل توجه! این رابطه خیلی جای پیشرفت دارد. او مردی است که نسبت به رشد این رابطه و قوی‌تر شدن پیوندهای عاطفی میان شما امیدوار است و تلاش می‌كند. این مرد اصلا خرافاتی نیست و خیلی منطقی است اما باید این نكته را بدانید كه شما نصف راه را تا تسخیر قلب او پیموده‌اید و فراموش نكنید بخش اصلی و سخت‌تر این کار، ادامه دادن راه است.

عزیزم چی احتیاج داری تا همون ر و برات بخرم...

این افراد با شما خیلی احساس راحتی و صمیمیت می‌كنند و دوست دارند تكیه‌گاه محكمی برایتان باشند. آنها سعی می‌كنند به شما كمك كنند تا پیشرفت كنید و نقاط ضعف شما را به نقطه قوت‌تان تبدیل كنند. از هیچ كمكی برایتان دریغ نمی‌كنند و خوبی و خوشی طرف مقابلشان برابر با خوبی و خوش بودن خودشان است. همسر خود را دوست دارند كه این حس دوست داشتن برایشان یك مشوق است. او به شما و كارهایی كه قصد دارید انجام دهید اطمینان دارد و شما بیش از اینكه یك همسر ایده‌آل برایش باشید یك دوست خیلی صمیمی هستید. به طور كلی این مردان، انسان‌های آینده‌نگری، علاوه بر اینكه صرفه‌جو هستند اما این صرفه‌جو بودن آنها دلیل بر خساست‌شان نیست. این مردها اصلا قصد آزار و اذیت كردن‌تان را ندارند و به‌راحتی شما بیش از هر چیز دیگری فكر می‌كنند.

هدایای فرعی

هدایای فرعی را بیشتر به عنوان تزئین هدیه اصلی به جعبه كادو اضافه می‌كنند و كمتر پیش می‌آید كه كسی یكی از این هدایای فرعی را به جای هدیه اصلی به شما تقدیم كند.

شكلات

شكلات از محبوب‌ترین تنقلات انسان است كه از بچگی تا سالمندی، انسان نسبت به آن علاقه دارد و از خوردن آن لذت می‌برد به همین دلیل شكلات از جمله عمومی‌ترین هدایای فرعی به‌شمار می‌آید. اما شكلات انواع مختلفی دارد كه به 3 گروه كلی تقسیم می‌شود:

شكلات تلخ: كسانی كه برایتان شكلات تلخ می‌خرند افراد بدبینی هستند كه نسبت به خیلی از مسائل شكاك‌اند. علاوه بر این، بارزترین ویژگی‌شان این است كه انسان‌های منطقی هستند و تلاش می‌كنند منطق‌شان بر احساس‌شان غالب شود.

شكلات شیرین: این گروه از افراد انسان‌هایی احساساتی هستند و به‌هیچ عنوان دوست ندارند منطقی نسبت به قضایا فكر كنند. اهل شادی هستند و از زندگی لذت می‌برند. این مردان خوش سلیقه و عاشق خواب هستند.

شكلات سفید: مردان خاصی هستند كه سلیقه آنها با سلیقه عموم مردم متفاوت است. خودشان از این متفاوت بودن‌شان مطلع هستند و آن را از خصوصیات خوب خود می‌دانند كه موجب منحصربه‌فرد بودن‌شان می‌شود.

نکته: بعضی از افراد هستند كه تركیبی از 3 نوع شكلات را انتخاب می‌كنند. این افراد در درجه اول شناخت كاملی نسبت به شما و سلیقه شما ندارند، بنابراین از هر سه نوع شكلات می‌خرند تا سرانجام شما از یكی از طعم‌ها خوش‌تان بیاید و نكته جالبی كه وجود دارد این است كه این گروه، افراد تنوع‌طلبی هستند و این تنوع‌طلبی‌شان در همه انتخاب‌های زندگی‌شان وجود دارد.

كارت پستال

كسانی كه به شما كارت پستال هدیه می‌دهند، دوست دارند همیشه خاطره‌شان در فكر و زندگی شما بماند. از آنجایی كه كارت‌پستال جای زیادی رادر كمد كسی اشغال نمی‌‌كند و عموما افراد كارت‌های پستال را به عنوان یادگاری نگه می‌‌دارند، بنابراین آنهایی كه كارت پستال را به‌عنوان کادوی فرعی انتخاب می‌كنند افرادی احساساتی و مهربان هستند و اصولا جزو افرادی‌اند كه برای شما خاطرات خوشی را می‌سازند.

نحوه كادو كردن

این بخش تدارك هدیه، مهم‌ترین بخش آن است.‌ نحوه كادو كردن از محتویات داخل آن ارزش بیشتری دارد و به طور كلی 3 نوع كادو كردن وجود دارد:

1- استفاده از جعبه كادو

2- استفاده از كاغذ كادو

3- استفاده از ساك

  جعبه كادو: كسانی كه از جعبه كادو استفاده می‌كند، توجه زیادی به خرید خودشان ندارند و بالطبع وقت زیادی را هم صرف خریدن كادو و تزئین زیبا انجام نداده‌اند.

  كاغذ كادو: كسانی كه از كاغذ كادو استفاده می‌كنند خودشان به 2 دسته تقسیم می‌شوند:

1-كاغذ كادو با تزئین روبان: افرادی این روش را برای بسته‌بندی هدیه‌شان انتخاب می‌كنند، بی‌صبرانه در انتظار هستند كه هدیه را به شما بدهند و برایشان مهم است كه به شما نشان دهند كه ارزش زیادی برایتان قائل هستند.

2- كاغذ كادو بدون تزئین (ساده): اینها افرادی بی‌سلیقه هستند و نسبت به خیلی از مسائل بی‌اهمیت. دركل معتقد به این جمله هستند «كه هرچه پیش آید خوش آید.»

استفاده از ساک:احتمالا بارزترین ویژگی این افراد خودخواهی آنان است. این دسته از افراد برایشان مهم نیست كه دیگران چه فكری در موردشان می‌كنند بلكه فقط مهم است كه خودشان راحت باشند و احساس راحتی كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha