ارایه هر دارویی به غیر از داروهای او.تی.سی (داروهای بدون نسخه) در داروخانه ها غیرقانونی است.

ارایه دارو بدون نسخه هنگام مسافرت فقط در حد مصرف همان روز است
سلامت نیوز : مسوول رسیدگی به تخلفات دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: داروخانه ها به مسافرانی که داروهای خاص خود را همراه نیاورده اند، فقط در حد مصرف همان روز می تواند دارو ارایه کند.

دکتر ˈامیر رامهرمزیˈ در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد: ارایه هر دارویی به غیر از داروهای او.تی.سی (داروهای بدون نسخه) در داروخانه ها غیرقانونی است.

وی تصریح کرد: با این وجود اگر برای داروساز محرز شود که فرد مراجعه کننده به داروخانه، بیماری مزمنی دارد و حین مسافرت دارو همراهش نیست، می تواند به اندازه مصرف 48 تا 72 ساعت به او دارو ارایه کند.

مسوول رسیدگی به تخلفات دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: اگر بیمار مسافری دچار گلو درد یا بیماری خاصی بود، داروساز در داروخانه ها اجازه ندارد برای او آنتی بیوتیک تجویز کند .

رامهرمزی افزود: برای ارایه داروهای بدون نسخه در داروخانه نیز داروسازان باید شرایط و سابقه بیماران را پرس و جو کنند، چراکه بطورمثال قرص سرماخوردگی می تواند در سالمندان موجب فشارخون شود یا مصرف داروی استامینوفن برای بیماری کبدی، محدودیت دارد.

وی یادآور شد: همچنین درد قفسه سینه می تواند یکی از علایم سکته قلبی باشد و داروساز باید بیمار را به مراکز درمانی هدایت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha